نیم‌بها شدن بلیت ناوگان عمومی اصفهان در روزهای آلودگی هوا ضروری است


نیم‌بها شدن بلیت ناوگان عمومی اصفهان در روزهای آلودگی هوا ضروری است

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راهور شهرستان اصفهان گفت: لازم است بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان برای کاهش آلودگی هوا، نیم‌بها شود تا مردم تشویق به استفاده از این وسائل نقلیه شوند.

سرهنگ ابوالقاسم چلمقانی روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کار یکی از روش‌های تشویقی برای کاهش میزان آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مانند اصفهان می‌باشد و لازم است شهرداری نسبت به این امر اقدام کند.

وی اظهارداشت: در صورت نیم بها شدن بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار شهری، مردم تمایل بیشتری برای استفاده از آنها به جای خودروی شخصی پیدا می‌کنند هرچند لازم است زیرساخت‌های کافی برای توسعه کیفی خدمات این ناوگان در نظر گرفته شود.

چلمقانی با اشاره به اینکه پلیس راهور در روزهای آلوده اقدام‌های ویژه ای برای کاهش آلایندگی‌ها انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا همواره در دستور کار این پلیس قرار دارد اما در ماه‌های سرد سال که احتمال افزایش میزان آلایندگی وجود دارد، تشدید می‌شود.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان اینکه این خودروها، فک پلاک و ملزم به تعمیر می‌شوند، اضافه کرد: تردد خودروهای سنگین نیز در روزهای آلوده کنترل می‌شود.

وی درباره وضعیت ترافیک کلانشهر اصفهان، اضافه کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز و کوتاه شدن روزها و همچنین با توجه به افزایش تعداد خودروها و ظرفیت ناکافی خیابان‌ها و بزرگراه‌های این شهر، شاهد حجم سنگین ترافیک در برخی ساعت‌ها به‌ویژه ۱۸ تا ۲۰ هستیم.

در چند روز گذشته مسئولان تهران و کرج اعلام کردند که در جهت اقدام‌های تشویقی برای کاهش آلودگی هوا، بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی نیم‌بها می‌شود.

هوای کلانشهر اصفهان از دهه سوم آبان امسال در پی پایداری نسبی هوا و کاهش دما رو به آلودگی گذاشت و دیروز چهارشنبه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان از ۲۴ ساعت گذشته تا هفت صبح امروز پنجشنبه عدد ۱۳۰ (AQI) و ناسالم برای گروه های حساس را نشان‌ می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

اصفهان و شهرهای اطراف آن به سبب تردد انبوه انواع خودرو، استقرار صنایع خرد و کلان و نیز همجواری با مناطق کویری و کانون‌های گرد و غبار در زمره آلوده‌ترین مناطق کشور به‌شمار می‌رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس