عملیات اجرایی 3 پروژه مهم مدیریت شهری در تبریز آغاز شد


عملیات اجرایی 3 پروژه مهم مدیریت شهری در تبریز آغاز شد

تبریز - ایرنا - عملیات اجرایی 3 پروژه مهم مدیریت شهری در تبریز با اعتبار 18 هزار میلیارد ریال از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آغاز شد.

عملیات اجرایی پروژه های احداث پارک بزرگ تبریز، توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند و تکمیل بزرگراه ولایت براساس امضای تفاهم نامه مشترک بین شهردار تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امروز (پنجشنبه) همزمان با هفته وحدت با دستور محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی و با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، شهردار و مدیران استانی از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

پارک بزرگ تبریز به مساحت ۶۰۰ هکتار در شمال غرب تبریز واقع شده و در ۲ مرحله اجرا می‌شود که شامل آماده سازی و اجرای تاسیسات زیربنایی، خدماتی، تفریحی، ابنیه های عمومی، اماکن ورزشی و دریاچه مصنوعی است که با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی اجرا می شود.

هدف از اجرای این طرح ایجاد قطب تفریحیو گردشگری و افزایش ارزش افزوده منطقه غرب تبریز، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، رونق اقتصادی مناطق محروم و ایجاد محیط مدرن تفریحی برای استفاده خانواده ها و گذران اوقات فراغت است.

طرح توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز با اعتبار یک هزار میلیارد ریال به منظور طراحی، اجرا و آماده سازی تصفیه خانه شیرابه و ۴ سلول لندفیل دفن بهداشتی پسماند به ظرفیت ۵۰۰ تن زباله در روز در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار اجرا می شود.

هدف از اجرای این طرح توسعه و افزایش ظرفیت دفن بهداشتی پسماند تبریز، کنترل شیرابه حاصل از پسماند و جلوگیری از نفوذ به آب های زیرزمینی و رودخانه ها، هدایت شیرابه به تصفیه خانه و تصفیه و تولید آب با مصارف کشاورزی و ایجاد مرکز بازیافت زباله و برگشت سرمایه است.

طرح اتوبان ولایت و سازه های تکمیلی آن به طول ۸ کیلومتر اتوبان به همراه ۶ تقاطع غیرهمسطح با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال با هدف اتصال بزرگراه پاسداران به جاده تبریز - اهر و ایجاد مسیر دسترسی آسان به شهرک های تازه تاسیس رشدیه، باغمیشه، نصر، مصلی، مرزداران، فجر به ویژه در مواقع بحران اجرا می شود.

کلانشهر ۱.۹ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک