پرونده الکترونیک سلامت برای80 میلیون ایرانی تشکیل شده است


 پرونده الکترونیک سلامت برای80 میلیون ایرانی تشکیل شده است

وزیر بهداشت گفت: زیرساخت اصلی و مهم و ریلی برای عبور نظام ارجاع و پزشکی خانواده است.

وزیر بهداشت گفت: زیرساخت اصلی و مهم و ریلی برای عبور نظام ارجاع و پزشکی خانواده است.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در مراسم افتتاح فاز دوم و کلینیک تخصصی بیمارستان حضرت فاطمه(س) میاندوآب که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از حرکت های بسیار مهم، بزرگ و اثرگذار دولت بود که در کاهش پرداختی مردم، توسعه زیرساخت ها، ماندگاری تیم پزشکی و حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج موفقیت های چشمگیری داشته و باید از زحمات دکتر هاشمی و همکاران وی تشکر کنیم.

وی تصریح کرد: در دولت دوازدهم علیرغم محدودیت منابع از نیمه دوم سال گذشته، تکمیل پروژه های بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و مرزی در دستور کار ما قرار گرفت چون امنیت پایدار توسط مرزنشینان برخوردار تامین می شود و با حمایت از مرزنشینان و ایجاد زیرساخت های مناسب می توانیم امنیت پایدار را تامین کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در سال جاری پروژه های ساخت مراکز جامع خدمات سلامت در میاندوآب تکمیل می شود و بیمارستان حضرت فاطمه(س) تبدیل به بیمارستان عمومی خواهد شد و بیمارستان عباسی این شهرستان در تروما و رسیدگی به مصدومان حوادث، تقویت خواهد شد و سعی می کنیم که عملیات ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی میاندوآب را پس از انجام پروسه های لازم، آغاز کنیم.

نمکی یادآور شد: باید از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه سلامت مناطق محروم و مرزی، دعوت کنیم البته برای مناطق کمتر برخوردار باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که برای سرمایه گذاری، انگیزه و رغبت داشته باشد و تسهیلاتی برای سرمایه گذاران مانند پیش خرید خدمت ضریب اشغال، تعرفه خاص و اختصاص نیروی طرحی رایگان برای ۳ تا ۵ سال، در نظر بگیریم تا توریسم سلامت، تقویت شود.

بنا بر اعلام وبدا، وزیر بهداشت با اشاره به دستاوردهای بزرگ نظام سلامت در دوران بعد از انقلاب اسلامی، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، از هر هزار کودک، حداقل ۱۲۰ نفر به یک سالگی نمی رسیدند، از هر ۱۰۰ هزار زن باردار، ۲۵۰ نفر به دلیل عوارض بارداری و زایمان، جان خود را از دست می دادند، پوشش واکسن ۲۵ درصد و تعداد مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت ۱۰۵۰ مرکز بود و ۲۵ درصد از داروی مورد نیاز در داخل تولید می شد اما امروز علاوه بر کاهش چشمگیر و قابل توجه گروه های آسیب پذیر، ۹۷ درصد از داروها در کشور تولید می شود و پوشش واکسن حدود ۱۰۰ درصد است و تعداد خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی به ۱۹ هزار واحد رسیده است.

به گفته نمکی، ایران امسال موفق به اخذ گواهی حذف سرخک و ریشه کنی فلج اطفال از سازمان جهانی بهداشت شده در حالیکه سرخک امروز یکی از مشکلات جدی نظام های سلامت در اروپا و آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: سیلاب های گسترده اوایل امسال را به خوبی مدیریت کردیم که با وجود گندآب های زیاد، حتی یک مورد اپیدمی هم در کشور مشاهده و گزارش نشد که مورد تحیر و شگفتی سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی