سونامی کمبود معلم در سال 1404 با توجه به دانشگاه فرهنگیان قابل کنترل است


سونامی کمبود معلم در سال 1404 با توجه به دانشگاه فرهنگیان قابل کنترل است

مشهد- ایرنا- مشاور رئیس دانشگاه و مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سونامی کمبود معلم در سال 1404 با برنامه ریزی و توجه به دانشگاه فرهنگیان قابل کنترل است.

مهدی احمدی روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در حاشیه تشکیل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان شعبه خراسان رضوی افزود: غفلت از اهمیت تربیت معلم در دوره های گذشته موجب شده است که در سال ۱۴۰۴ با سونامی کمبود معلم به تعداد حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور مواجه شویم که با افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور که از پارسال آغاز شده تلاش می شود تا بتوانیم با این وضعیت به خوبی مقابله و آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: هم اکنون این دانشگاه در کشور دارای ۷۰ هزار دانشجوست که توانسته تا ۹۰ درصد کمبود معلم در سال‌های آتی را جبران کند اما همچنان پذیرش دانشجو طی سال‌های آینده در دستور کار است.

مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: سال آینده نیز ۲۵ هزار دانشجوی جدید جذب این دانشگاه می شوند که طی پنج سال اخیر جذب این شمار بی نظیر بوده است.

احمدی افزود: توجه به دانشگاه فرهنگیان به دلیل تربیت معلمان به منظور تعلیم و تربیت نسل های آینده ساز کشور از ضرورت بالایی برخوردار است به طوری که این مهم بسیار مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۷ و مکلف کردن تمامی دستگاه ها برای فعالیت و کمک به این دانشگاه ادامه داد: ایشان در این بیانات بر ضرورت توجه به مشارکت مردم در پیشبرد امور این دانشگاه و عرصه تربیت معلم تاکید کردند که برای تحقق این امر، بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد.

مدیرعامل بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: خراسان رضوی هشتمین استان کشور است که شعبه استانی این بنیاد را راه اندازی و فعال می کند و تا پایان آبان ماه امسال تمامی دانشگاه های فرهنگیان در ۳۱ استان کشور باید نسبت به راه اندازی شعبات این بنیاد اقدام کنند.

احمدی افزود: هدف گذاری برای جذب ۵۰ میلیارد ریال کمک های خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان تا پایان سال جاری انجام شده و در این راستا اطلاع رسانی و جذب خیرین در کشور در حال انجام است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این دانشگاه دارای دو پردیس دختران و پسران و چهار واحد دانشگاهی در شهرستانهای مشهد، نیشابور، سبزوار و تربیت حیدریه با شش هزار و ۱۲۵ نفر در ۱۴ رشته مورد تصویب شورای گسترش و جزء استانهای برتر در عرصه تربیت معلم است.

رمضانعلی نیری افزود: این دانشگاه دارای ۶۴ عضو هیات علمی است.

در پایان این نشست مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با حضور ۲۵ نفر از خیرین و نیکوکاران عرصه تعلیم و تربیت برگزار و از میان این تعداد هشت نفر به عنوان هیات مدیره برگزیده شدند و بدین ترتیب فعالیت این بنیاد به شکل رسمی آغاز شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند