حرم امام رضا (ع) مورد توسل بزرگان اهل سنت کشور است


حرم امام رضا (ع) مورد توسل بزرگان اهل سنت کشور است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: حرم مطهر امام رضا (ع) مورد توسل بزرگان اهل سنت کشور نیز هست و در ایام ولادت حضرت محمد(ص) این بارگاه مورد توجه ویژه این علما قرار می‌گیرد.

احمد ریواده روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیسیون اقوام و مذاهب فرمانداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) جمع کثیری از علما و هموطنان اهل سنت از خراسان رضوی و سایر استانهای کشور برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مشهد سفر می کنند.

وی ادامه داد: شهر مشهد به واسطه در برگرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) محور وحدت شیعه و سنی در منطقه است و می توان از این ظرفیت در جهت پرداختن به اشتراکات دینی مطابق آنچه رهبر معظم انقلاب سفارش کرده است بهره برداری کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری مشهد گفت: در راستای حفظ وحدت و با حضور علمای شیعه و سنی جشن هایی در بخش احمدآباد شهرستان مشهد که برخی روستاهای آن دارای جمعیت ترکیبی شیعه و سنی است برگزار شد.

پیش از این محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد نیز به مدیران شهرستانی توصیه کرده بود در ایام هفته وحدت در جشن های اهل سنت به ویژه در روستاهای سنی نشین مشهد شرکت کنند.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومتر مربع مساحت متشکل از سه بخش مرکزی، احمد آباد و رضویه و ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

کلانشهر مشهد نیز با ۳۵۰ کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

جمعیت شهرستان مشهد از ۶۳ کشور جهان و ۲۴ استان کشور بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس