صادرات سیب زمینی و رب گوجه آزاد شد


صادرات سیب زمینی و رب گوجه آزاد شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره ممنوعیت صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی را به دلیل مقید نشدن به زمان مشخص و صرفا ذکر «تا اطلاع ثانوی» از زمان تصویب ابطال کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، به دنبال شکایت از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و درخواست ابطال بخشنامه شماره ۶۰/۱۸۷۷۱۳ تاریخ ١۶ مهرماه ٩٧ در خصوص ممنوعیت صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی تا اطلاع ثانوی، هیات عمومی دیوان عدالت اداری در این مورد وارد بحث و بررسی شد.

دیوان عدالت اداری با استناد به بند ۴ مصوبات نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در تاریخ ٢۵ مرداد ماه ٩٧ که به تایید رهبرمعظم انقلاب رسیده، اعلام ممنوعیت در مورد صادرات سیب زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه فرنگی از سوی وزارت صمت بدون مقید کردن آن به زمان مشخص و با قید «تا اطلاع ثانوی» را مغایر این مصوبه دانست و با اکثریت آراء آن را از زمان تصویب ابطال کرد.

در بند ۴ مصوبه نهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در تاریخ ٢۵ مرداد ماه ٩٧ آمده است: «به منظور جلوگیری از کاهش عرضه و افزایش قیمت کالاها در بازار داخلی، وزیر صمت می تواند در چارچوب دستورالعملی که به تصویب رئیس جمهوری می رسد، صادرات برخی کالاها را در شرایط اضطراری برای محدوده زمانی معین مشروط یا ممنوع نماید.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر