مردم هوشیار ایران با سهمیه‌بندی بنزین همراهی می‌کنند


مردم هوشیار ایران با سهمیه‌بندی بنزین همراهی می‌کنند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس گفت: گرانی بنزین و سهمیه‌بندی آن که مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه است، بدون تردید به مردم فشار می‌آورد اما یقینا مردم هوشیار و آگاه ایران با درک شرایط کشور، با اجرای این طرح همراهی می‌کنند و فریب برخی تبلیغات و القائات دشمنان را نخواهند خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مردم گنبدکاووس افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌ بندی آن را اقدامی مهم برای شرایط فعلی و خاص اقتصاد کشور دانست اما از دولت و دستگاه‌های نظارتی درخواست کرد تا نگذارند اجرای این تصمیم، سبب گرانی قیمت دیگر کالاها و خدمات شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار مردم از دولتمردان این است که منابع حاصل از گران شدن بنزین به صورت شفاف به آنها اعلام و آنگونه که رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کردند، صرف پرداخت بسته حمایتی به ۱۸ میلیون خانوار شود.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: مردم همچنین انتظار دارند تا دولتمردان از این پس بر قیمت سایر کالاها و خدمات در بازار نظارت دقیق داشته باشند تا برخی افراد سودجو، خودسرانه اقدام به افزایش قیمت دیگر کالاها صرفا به دلیل افزایش قیمت بنزین نکنند.

وی همچنین از دولت درخواست کرد تا همگام با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، مصوبه مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف یارانه چند دهک بالا را نیز اجرا نموده و درآمدهای این بخش را هم به دهک‌های پایین جامعه اختصاص داده و یا صرف فعالیت‌های عمرانی و اشتغال جوانان نماید.

خطیب جمعه گنبدکاووس با یاداوری اجرای چندی پیش گام چهارم کاهش تعهدات ایران درتوافق هسته‌ای (برجام) در راستای بند ۳۶ این توافقنامه، به بیانیه جدید اما شدیداللحن سه کشور اروپایی در این باره اشاره کرد و گفت: پاسخ به این بیانیه در قالب نامه دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بسیار زیبا و منطقی بود.

حجت الاسلام ترابی افزود: جای تعجب دارد که این چند کشور اروپایی که خود در ۱۸ ماه گذشته حتی به یک تعهدشان در برجام نیز عمل نکردند اکنون از ایران که به همه تعهدات خود عمل کرده، ایراد می‌گیرند و این اقدام را نقص برجام می‌دانند.

وی اضافه کرد: کاهش تعهدات در برجام، تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشور بوده و به درستی درحال اجرا است و بایستی این رویه تا احقاق حقوق ملت ایران ادامه یابد.

وی همچنین با اشاره به برخی حوادث و اتفاقات در کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان، یمن و فلسطین و با بیان اینکه پشت پرده این حوادث آمریکا و اسرائیل قرار دارند، ابراز امیدواری کرد که مردم این کشورها با درک صحیح واقعیت‌ها و با وحدت و انسجام ملی، مانع از تحوقق اهداف دشمن شوند.

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه اول نمازجمعه نیز با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) و نیز هفته وحدت، گفت: نبی مکرم اسلام به رسالت مبعوث شد تا مکام اخلاق را در جامعه ترویج دهند و امروز ما نیز بایستی با تاسی از سیره پیامبر (ص) و اهل بیت مکرم ایشان با اخلاق حسنه به ترویج دین اسلام بپردازیم.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا