بازیکن پیشین تیم ملی : مقابل عراق در تیم‌مان رهبری وجود نداشت


بازیکن پیشین تیم ملی : مقابل عراق در تیم‌مان رهبری وجود نداشت

امیر هاشمی‌مقدم، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که مارک ویلموتس در بازی مقابل عراق خلاف ایدئولوژی خود در بازی دادن به بازیکنان عمل کرده است. نوشته بازیکن پیشین تیم ملی : مقابل عراق در تیم‌مان رهبری وجود نداشت اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

بازیکن پیشین تیم ملی : مقابل عراق در تیم‌مان رهبری وجود نداشت

امیر هاشمی‌مقدم : ویلموتس نباید خلاف ایدئولوژی‌اش کار کند
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۵
بازیکن پیشین تیم ملی : مقابل عراق در تیم‌مان رهبری وجود نداشت

امیر هاشمی‌مقدم، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد که مارک ویلموتس در بازی مقابل عراق خلاف ایدئولوژی خود در بازی دادن به بازیکنان عمل کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیر هاشمی‌مقدم درباره شکست تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل عراق اظهار داشت:

عراق شروع خیلی خوبی داشت. این تیم در شش هفت دقیقه ابتدایی خطرناک نشان داد و در ادامه گل هم زد. با شروع خوب عراق و خطراتی که روی دروازه ما ایجاد کردند، توقع می‌رفت خیلی زود گل بخوریم، اما ایران بعد از گل خوردن، خیلی خوب برگشت. تیم ما روحیه‌اش را از دست نداد تا به بازی برگردد.

امیر هاشمی‌مقدم افزود:

ما روی یک کار فردی و حرکت خوب نوراللهی به گل رسیدیم، اما ما زمانی که تیمی قوی داریم نباید منتظر حرکات فردی اینچنینی باشیم. تیم ما آنقدر باید شخصیت خوب و بزرگی داشته باشد که بی‌چون و چرا بازی کنیم، به گل برسیم و پیروز شویم. این اتفاق که بازیکن ما زمین بخورد، چند بار دور خودش بچرخد تا داور را مجاب کند به بازیکن عراق کارت زرد بدهد، برای شخصیت تیم ما خوب نیست. این‌گونه حریف هم تصور می‌کند ما با چنین هدفی به زمین رفته‌ایم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به فاصله زیاد بین خطوط دفاعی، میانی و هجومی تیم ملی خاطرنشان کرد:

وقتی فاصله بین خطوط زیاد می‌شود، این فاصله خستگی را در تیم زیاد می‌کند. ما در ۲۰ دقیقه ابتدایی شاید در این زمینه بد نبودیم، اما در ادامه بدتر شدیم و در نیمه دوم که همه چیز شبیه شن و ماسه لب دریا بود که وقتی به هوا پاچیده می‌شود، از هم جدا می‌شوند. دو سه کارت زرد در این بازی گرفتیم که به نظرم نشأت گرفته از روحیه منفی درون تیم بود. افرادی را هم در زمین نداشتیم که بتوانند صد درصد تیم را رهبری و بازیکنان را جمع و جور کنند. حتی وقتی بازی یک – یک بود، ما باید خونسردی‌مان را حفظ می‌کردیم تا به هدف برسیم، اما متأسفانه این رهبری را در تیم نداشتیم.

امیر هاشمی‌مقدم در واکنش به بازی همراه با عصبانیت مسعود شجاعی که در نهایت منجر به اخراج او شد در حالی که انتظار می‌رفت به‌عنوان بازیکن باتجربه و کاپیتان تیم عملکرد بهتری داشته باشد، گفت:

باید سؤال کرد که چرا چنین حالتی به شجاعی دست می‌دهد. وقتی تمام تیم حالتی عصبی دارند، حتماً علتی داشته است. صد درصد بازیکن تعصب دارد و وقتی خوب فوتبال بازی نمی‌کند، احساسات به میان می‌آید. وقتی احساس به میان می‌آید، ما تصمیم اشتباه می‌گیریم. اینجا وظیفه مربی است که ببیند اگر بازیکن احساسی شده، تصمیم به تعویض بگیرد و باید مسعود شجاعی را از زمین بیرون می‌آورد. احتیاجی نیست که شما حتماً مربی یا کارشناس فوتبال باشید، این موضوع را هرکسی که دید، متوجه شد و درک کرد که شجاعی نمی‌توانست به بازی ادامه بدهد. او حتی در نیمه اول پشت محوطه جریمه با بازیکن حریف ضربه ایستگاهی داد که عامل آن یک محرک ذهنی بود و بازیکنان ما همه تحریک شده بودند. نمی‌شود همه چیز را فقط گردن بازیکنان انداخت.

«ما بازی با عراق را در ۱۰ دقیقه آخر و بعد از ۱۰ نفره شدن نباختیم، این بازی را همان روزی باختیم که مقابل بحرین شکست خوردیم.»، وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد:

پایه شکست مقابل عراق، در بازی با بحرین ریخته شد. فشار روی تیم ما زیاد بود و باید مقابل عراق که در چند سال اخیر سابقه برد زیادی مقابل آنها نداریم، عملکرد بهتری می‌داشتیم، چون نمی‌شود انتظار داشت مقابل عراق فشار روی ما نباشد. ما می‌توانستیم بازیکنان باتجربه‌ای چون قوچان‌نژاد که هر چند از تیم ملی خداحافظی کرده، اما آماده است یا علیرضا جهانبخش را برای چنین بازی‌های پرفشاری نگه داریم.

این کارشناس فوتبال و مدرس فدراسیون فوتبال هلند ادامه داد:

من از دعوت نشدن جهانبخش و سعید عزت‌اللهی تعجب می‌کنم. مربی می‌گوید آنها چون مدتی است بازی نکرده‌اند، دعوت نمی‌شوند، اما آنها آماده هستند. نه آسیب دیده‌اند و نه دچار بیماری هستند و آنقدر آمادگی دارند که هر هفته امکان دارد در بازی بعدی تیم‌شان به صورت ثابت بازی کنند. اینجا شاید و اما و اگر وجود ندارد، اما توجه کنید که منچسترسیتی ۱۸، ۱۹ بازیکن ملی‌پوش دارد که تعداد زیادی از آنها بازی نمی‌کنند. بهترین بازیکن الجزایر سه هفته است روی نیمکت می‌نشیند، حالا او نباید به تیم ملی الجزایر دعوت شود؟ شاید چهار بار تمرین کردن عزت‌اللهی در بلژیک با دو هفته بازی در لیگ ایران برابری کند.

امیر هاشمی‌مقدم در واکنش به این سؤال که آیا حاشیه‌های پیش از بازی با عراق و ماجراهای پرداخت دستمزد ویلموتس و دیر آمدن او به ایران بابت پرداخت نشدن دستمزدش تأثیری روی ذهن کادرفنی و بازیکنان داشته است یا نه، گفت:

صد درصد این مسئله تأثیر منفی دارد. از طرفی ما بازی مقابل بحرین و شکست را تجربه کردیم و احساس می‌کردم آن شکست تجربه بزرگی برای کادرفنی و بازیکنان شود. حالا ما شانس آوردیم که بازی از عراق به اردن رفت، وگرنه کارمان سخت‌تر می‌شد. به‌هرحال ما باید بازی مقابل عراق را فراموش و به فردا فکر کنیم. فردا باید بهتر از دیروزمان باشیم و در تیم‌مان هم بازیکنانی داریم که روحیه‌ای قوی دارند و می‌توانیم برگردیم.

امیر هاشمی‌مقدم تصریح کرد:

صد درصد این برای ایران قشنگ نیست که در دو بازی پیاپی شکست خورده، سه گل خورده‌ایم و فقط یک گل زده‌ایم، اما صعود دور از دسترس نیست. ما با این تیم‌ها در خانه بازی خواهیم کرد و مهم این است که مراقب باشیم شخصیت و شناسنامه فوتبال ایران عوض نشود. اگر شخصیت ما پایین بیاید، روحیه تیم هم نزول پیدا می‌کند. اینجا شرایط بسیار مهم است و باید از ویلموتس حمایت کرد تا او هم تصمیم درست بگیرد. اینکه خودش ببیند کجا اشتباه کرده یا کجا اشتباه نکرده است و باید در بازی‌های بعدی چه کند. توقع داشتیم که تیم ملی ما قبل از این بازی مهم، حداقل یک بازی دوستانه با تیم نه چندان قدرتمندی انجام می‌داد تا ببینیم کدام بازیکنان باید کنار هم بازی کنند. این حرفه‌ای نبود که برای بازی مهمی چون عراق با دو روز تمرین آماده شویم.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره انتقادی که به تعویض‌های مارک ویلموتس وجود دارد، گفت:

این مسئله سلیقه‌ای است، اما مربی که نباید برخلاف ایدئولوژی خودش کار کند. او می‌گوید بازیکنی که آماده نیست و بازی نمی‌کند را به تیم ملی دعوت نمی‌کند، پس باید بازیکنی که آماده است و هر هفته گل می‌زند را در زمین داشته باشد. کاوه رضایی که هر هفته در لیگ برتر بلژیک گل می‌زند یا علی قلی‌زاده که در فرم بسیار ایده‌آلی هستند و حتی مهدی ترابی که این هفته‌ها در پرسپولیس آماده است، چرا نباید بازی کنند؟ حالا شاید بتوان درک کرد که مهدی ترابی انتخاب دوم او بوده و بعداً به تیم ملی دعوت شد، اما دو بازیکن آماده و بسیار خطرناک دور از ترکیب تیم بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال ملی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید