امام‌جمعه دزفول: نشر کتاب‌های مضر جلوگیری شود


امام‌جمعه دزفول: نشر کتاب‌های مضر جلوگیری شود

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: باید از نشر کتاب‌های مضر جلوگیری شود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای امام علی(ع) این شهر، هفته کتاب و کتابخوانی را گرامیداشت و افزود: باید نقش و اهمیت کتاب در ارتقای فرهنگ جامعه تبیین شود.
وی انس فردی و خانوادگی به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه را مهم خواند و پیشنهاد کرد در تهیه جهیزیه عروس کتاب گنجانده شود.
امام جمعه دزفول نظارت حاکمیت و مسئولان فرهنگی بر نشر کتاب‌های مفید را ضروری دانست و گفت: باید از نشر کتاب‌های مضر که اثر آنها از مواد مخدر نیز در جامعه بیشتر است جلوگیری شود زیرا این کتاب‌ها فکر، اندیشه و اعتقاد افراد را تخریب می‌کنند.
وی مطالعه کتاب انسان ۲۵۰ ساله برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص سیره ائمه اطهار(ع) را به علاقمندان توصیه کرد و بیان کرد: خرید کتاب باید در سبد خانوار قرار گیرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه ها، سالروز میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت.

وی با تقدیر از قوه قضاییه به خاطر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی ادامه داد: برخورد با دانه درشت‌های اقتصادی موجب حساسیت برخی افراد شده است در حالی که دستگیری دانیال زاده مفسد بزرگ اقتصادی، پیروزی بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود.
امام جمعه دزفول گفت: این مفسد اقتصادی با مبالغ بالایی که دزدیده بود به خارج از کشور فرار کرد که توسط اطلاعات سپاه به کشور بازگردانده و پای میز محاکمه کشانده شد.
وی بیان کرد: اقدام قوه قضاییه باعث شده بسیاری از خائنان که به کشور خیانت کرده و بیت‌المال را بالا کشیده اند به وحشت افتند.
خطیب جمعه دزفول گفت: کشور درگیر مسایل و مشکلاتی است و تصمیمات مسئولان برای برطرف کردن مشکلات است لذا باید هوشیار باشیم و در راستای اهداف دشمن حرکت نکنیم.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه به موضوع انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: الگوی ما در زمینه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب است و اگر فرد یا افرادی از خطاها و اشتباهات خود احساس ندامت کرده و اعلام کنند اشتباه کرده اند بخشیده خواهند شد و دوباره سوار قطار انقلاب خواهند شد اما به صراحت اعلام می کنیم به اندازه سر سوزنی از اصول انقلاب کوتاه نخواهیم آمد و مصلحت نظام اولویت نخست ماست.
وی در ادامه به جنگ نرم دشمن نیز اشاره کرد و گفت: عرصه جنگ نرم اندیشه و اعتقادات جامعه است که فضای مجازی یکی از جبهه های جنگ نرم است.
خطیب جمعه دزفول افزود: فضاسازی عمومی در جنگ نرم به گونه‌ای شده که حجاب را زیرتاثیر قرار داده به طوری که افراد محجبه مورد هجمه قرار گرفته اند؛ وظیفه ما این است که ساکت ننشینیم و با تمام وجود در فضای مجازی ، کانال ها و گروه ها از ارزش های انقلاب دفاع کنیم.
امام جمعه دزفول همچنین از کمرنگ بودن فضاسازی شهری برای میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق(ع)در دزفول انتقاد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید