هشدار حکیم به سفیر آمریکا در بغداد


هشدار حکیم به سفیر آمریکا در بغداد

رهبر جریان حکمت ملی عراق، در دیدار با سفیر آمریکا در عراق، تاکید کرد که راه حل همه بحران‌های عراق باید کاملاً عراقی و به دور از دخالت‌های خارجی باشد.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در دیدار با متیو تولر، سفیر آمریکا که در دفتر رهبر جریان حکمت ملی عراق در بغداد انجام شد، تاکید کرد که جریان حکمت ملی به عنوان تشکل اپوزیسیون در مجلس اقدامات اصلاحی دولت را زیر نظر دارد و پیگیر تحقق مطالبات تظاهرات‌کنندگان است.

بیشتر بخوانید:

عبدالمهدی به هیئت اروپایی چه گفت؟

هشدار حکیم به سفیر آمریکا در بغداد

حکیم همچنین بر اهمیت حفظ جان تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو و تامین شرایط امن برای استفاده آنان از حق قانونی‌شان و ضرورت برخورد با عاملان خشونت‌ها تاکید کرد.

سفیر آمریکا در عراق نیز در این دیدار بر احترام به اراده ملت عراق و توانایی آنان در حل مشکلات داخلی خود تاکید کرد و گفت که بیانات اخیر مرجعیت عالی شیعه درباره عدم دخالت کشورها در امور داخلی عراق مایه احترام و قدردانی است.

تاکید حکیم بر تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی شیعه

سید عمار حکیم همچنین در بیانیه‌ای با اعلام تایید کامل خود از همه موارد مطرح شده در خطبه امروز مرجعیت عالی شیعه، بار دیگر تاکید کرد که ما در جریان حکمت ملی هرگز از دیدگاه‌ها و رهنمودهای مرجعیت عالی فاصله نخواهیم گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: همچنین تاکید می‌کنیم که مطالب وارد شده در بیانیه امروز و روزهای قبل مرجعیت تنها نقشه راهی است که دولت، مجلس، دستگاه قضایی و نیروهای سیاسی باید با جدیت و قاطعیت بر اساس زمان‌بندی مشخص پیش بگیرند. خداوند حافظ ملت عراق باشد و سایه مرجعیت را در مقام هدایتگر بر سر ما حفظ کند.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر