ابرکوه جایگاه ویژه‌ای در حوزه  شعر ادب کشور دارد


ابرکوه جایگاه ویژه‌ای در حوزه  شعر ادب کشور دارد

یزد - ایرنا- امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه ابرکوه جایگاه ویژه ای در حوزه  شعر ادب استان و کشور دارد گفت: در برخی دیگر هنرهاهم نظیر خوشنویسی و نمایش نیز سرآمد است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در روز جمعه در جریان دیدار سید عباس صالحی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با فعالان حوزه فرهنگ ، هنر واصحاب رسانه اظهار داشت : در این شهرستان زمینه های خوبی در بخش داستان نویسی و داستان سرایی داریم .

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: این شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی وهنری پتانسیل و ظرفیت های خوبی دارد که بایستی با حمایت مسئولان این استعدادها شکوفا شود.

حسینی با اشاره به برخی از مشکلات ومحدویت هایی که هنرمندان با آن مواجه هستند، خاطر نشان کرد: باید زمینه فعالیت بیشتر و اثرگذارتر هنرمندان در مناطق محروم و کمتر برخوردار نظیر ابرکوه توسط وزارت ارشاد فراهم شود.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: این شهرستان با موقعیت ممتاز، مرکزی ترین نقطه کشور است و جایگاه برجسته ای را به عنوان نماد فرهنگ و تمدن ایران زمین دارد و به فرموده مقام معظم رهبری، گرچه منطقه ای کویری است اما یکی از مناطق نامدار کشور است.

فرماندار ابرکوه هم در این دیدار با ارائه گزارشی از موقعیت جغرافیایی ، فرهنگی تاریخی و ظرفیت ابرکوه پرداخت و گفت: مجموعه ای از خانه های قدیمی و قلعه های زیبا در این شهرستان وجود دارد.

محمد کاظمی نسب با قدردانی از حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در شهر نمونه ابرکوه افزود: توجه به گردشگری تاریخی و طبیعی و فرهنگی این شهرستان، بیش از یک دهه مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه به آثار تاریخی این شهرستان یکی از مهمترین برنامه های توسعه ای ابرکوه است و شاید بتواند شهری باشد که بتواند فرهنگ را با یک پروسه به اقتصاد نزدیک کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر