جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار خاتمه یافت


جشنواره ملی اقوام و عشایر در گرمسار خاتمه یافت

سمنان- ایرنا- ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی با معرفی گروه‌های برتر بازی‌های بومی و محلی عصر جمعه با حضور مسولان کشوری و استانی در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان پایان یافت.

۱۲ قوم ایرانی همچون ترک، لر، کرد، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ و کرمانچ در این جشنواره در قالب ۳۰ گروه در بخش‌های آیینی، بازی‌های بومی و محلی و عشایری با یکدیگربه مدت ۲ روز رقابت کردند.

لرستان قهرمان بازی‌های بومی و محلی جشنواره اقوام ایرانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: رقابت در بخش بازی‌های بومی و محلی در سه بازی دال تلان، چوب‌کشی و هفت سنگ در 2 بخش گروهی و تکی آقایان و بانوان برگزار شد.

مجتبی جانعلی افزود: تیم‌ استان‌ لرستان در رقابت بازی‌های بومی و محلی به مقام قهرمانی دست یافت.

وی تصریح کرد: تیم‌ استان‌های خراسان شمالی و گلستان نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۰ گروه شرکت کننده، ۱۵ گروه در بخش آیینی، ۱۰ گروه در بازی‌های بومی و محلی و پنج تیم در بخش عشایری رقابت کردند.

احیای ورزش‌های بومی با برگزاری جشنواره‌ها

رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی و محلی نیز اظهار کرد : میزبانی گرمسار از جشنواره فرهنگی، ورزشی و آئینی اقوام ایرانی نشان داد که احیای ورزش‌های بومی با جشنواره‌ها میسر می‌شود.

رضا جعفری با بیان اینکه ایران مهد ورزش‌های بومی است، افزود: بازی‌های بومی هدف محور بوده و به انسان درس زندگی می‌آموزند، بنابراین باید برای حفظ این آیین ها تلاش شود.

ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت شامگاه جمعه در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان با معرفی تیم‌های برتر در سه بخش، بازی‌های بومی و محلی، آیینی و عشایری با حضور مردم و جمعی از مسوولان کشوری و استانی پایان یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن