جایگاه سی‌ان‌جی ویژه به تاکسی‌داران سمنان اختصاص یابد


جایگاه سی‌ان‌جی ویژه به تاکسی‌داران سمنان اختصاص یابد

سمنان- ایرنا- سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان با اشاره به اجرای طرح سهمیه‌بندی و اصلاح قیمت بنزین، گفت: جایگاه ویژه سوخت‌گیری سی‌ان‌جی برای تاکسی‌داران در شهر سمنان درنظرگرفته شود.

مجید کاشی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان سمنان در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: اصلاح قیمت بنزین موجب افزایش تقاضا در سوخت گیری گاز سی ان جی می‌شود و با توجه به شغل تاکسی داران و ارتباط مستقیم شغل آنها و سوخت، نیاز است جایگاه اختصاصی برای تاکسی‌داران تعریف شود.

وی ادامه داد: ۸۵ درصدد تاکسی‌های استان سمنان دوگانه‌سوز هستند و تخصیص ۲۰۰ لیتر بنزین برای تاکسی‌های دوگانه سوز جوابگوی نیاز آن ها نیست و تعریف جایگاه سوخت سی ان جی به صورت اختصاصی موجب رفع کمبود سوخت و تسریع در سوخت‌گیری این قشر می‌شود.

وی ابراز داشت: افزایش قیمت بنزین موجب افزایش هزینه‌کرد تاکسی‌داران می‌شود و باید با اتخاذ راهکارهایی مانند افزایش کرایه‌ها این هزینه کرد جبران شود.

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان تصریح کرد: هر تاکسی در روز حدود ۲۰۰ کیلومتر در شهر پیمایش دارد که این میزان پیمایش نیازمند حدود ۴۵۰ لیتر بنزین است.

سهمیه بنزین تاکسی‌تلفنی‌ها افزایش یابد

رئیس اتحادیه تاکسی‌های تلفنی استان سمنان گفت: بخشی از رانندگان مشغول به کار در تاکسی تلفنی ها دارای خودروهای تک سوز هستند و سهمیه بنزین درنظر گرفته برای رانندگان کافی نیست.

محمدرضا چیتگران افزود: بسیاری از رانندگان شاغل در آژانس افرادی هستند که در شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی کار می‌کردند، اما به هر دلیلی اکنون با اندک اندوخته خود خودرویی خریداری کردند تا با فعالیت در تاکسی تلفنی روزی حلال کسب کنند و اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی این رانندگان را دچار مشکل می‌کند.

رئیس اتحادیه تاکسی‌های تلفنی استان سمنان تصریح کرد: برگزاری نشست‌هایی تخصصی برای رفع مشکلات رانندگان تاکسی تلفنی با حضور مسئولان شهر ضروری است.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸، قیمت بنزین معمولی سهمیه ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.
بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر درماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!