پراکندگی جلسات در طول هفته؛ مدیران خارج از دسترس مردم


پراکندگی جلسات در طول هفته؛ مدیران خارج از دسترس مردم

معاون استاندار زنجان گفت: مطابق آمارهای ارائه شده همه روزهای هفته مدیران استان درگیر جلسات و خارج از دستگاه اجرایی هستند.

فرامرز نیک‌سرشت پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به پراکندگی جلسات استان در طول روزهای هفته، اظهار کرد: تعداد جلسات مهم نیست بلکه آن‌چه که مهم است خروجی جلسات و نتایج آن است، ولی متاسفانه در حال حاضر در کشور، تعداد جلسات در ارزیابی عملکرد مدیران مدنظر قرار گرفته می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مطابق آمارهای ارائه شده همه روزهای هفته مدیران استان درگیر جلسات بوده و فرصت زمانی کوتاهی برای دعوت به جلسات در نظر نگرفته شده و بیش از ۶۰ درصد جلسات با یک روز فرصت قبل از برگزاری، دعوت‌نامه ارسال می‌شود.

وی افزود: از ۱۱۶ جلسه برگزار شده تنها ۷ جلسه در فرصت زمانی ۵ روزه بوده و ۱۰۹ جلسه کمتر از فرجه زمانی شورای برنامه‌ریزی برگزار شده است.

نیک‌سرشت تصریح‌کرد: توزیع نامطلوب جلسات موجب خدمات‌رسانی بی‌نظمی به ارباب رجوع می‌شود که این بی‌نظمی موجب کاهش ارتباط مدیران با زیر مجموعه‌های خود می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان زنجان، با اشاره به طرح مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، یادآور شد: در دیداری که هفته گذشته با وزیر امور اقتصاد و دارایی به‌عمل آمد، وزیر نیز به این مهم تاکید کرد و یکی از دلایلی که سبب پیشرفت کند این طرح شده، پیشگام نبودن دستگاه‌ها برای اجرا است؛ به همین دلیل پیشنهادی مبنی بر اینکه منابع حاصل از فروش اموال در اختیار دستگاه‌ها و شورای برنامه‌ریزی قرار گیرد تا پروژه دستگاه‌ها و استان، اجرا شود.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به تدوین لایحه بودجه سال آتی، اظهار کرد: لایحه بودجه سال‌ آینده به صورت دوساله و برای سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است که فرآیند بودجه‌ریزی با اصلاح ساختار بودجه و تغییر تکنینک‌های بودجه‌ریزی تغییرات بسیاری داشته است.

شهرام طهماسبی با بیان اینکه مسئولان استانی باید پیگیری قاطع‌تری در این بازه زمانی برای دریافت سهم استان بیشتر شود، ادامه داد: در حال حاضر لایحه اعتبارات سال آینده مربوط به استان، ابلاغ شده و در جلسه آتی شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که به صورت فوری برگزار خواهد شد، بررسی می‌شود.

وی با اشاره به موارد مطرح‌شده در رابطه با آموزش مدیران سطوح عالی استان، افزود: مدیران توسعه‌محور گران‌ترین سرمایه‌ هر کشور است و باید توجه داشت که توسعه اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه آموزش با مربی و مصدر توسعه یا همان مدیران استان، آغاز شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس