خداوند مداح خُلق عظیم پیامبر(ص) است


 خداوند مداح خُلق عظیم پیامبر(ص) است

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: پیامبر(ص) شخصیتی بودند که مداح ایشان خداوند بودند، شجاع‌ترین، باوفاترین، سخاوتمندترین انسان‌ها و باکرامت‌ترین نسبت به خانواده در همه بشریت.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام میرهاشم حسینی استاد حوزه علمیه به مناسبت ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در حسینیه حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ پیامبری از طرف خدا برگزیده بود که مداح او خود خدا بود.

وی افزود: رنج و مشقتی که مردم به واسطه جهالت داشتند بر پیامبر(ص) گران بود، بنابراین تمام عمر خود را وقف انسانیت و نجات انسان از جهالت کرد، وصف رئوف و رحیم در قرآن کریم برای خداوند تبارک و تعالی به کار برده شده است اما همین خدا از پیامبر(ص) به رئوف و رحیم تعبیر می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رئوف بالاتر از رحمته عالمین قرار دارد، تاکید کرد: در رحمت شاید گاهی سختی وجود داشته باشد اما در رئوف هیچ نوع سختی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام حسینی با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع) درباره برخورد پیامبر(ص)، گفت: حضرت نه تنها نسبت به مومنان رئوف و رحیم بود بلکه ایشان رحمتی برای همه عالم بودند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صفات خوب سبب عاقبت‌ به خیری انسان می‌شود، اظهار کرد: هر کس صفات بد دارد باید آن را برطرف کند در غیر این صورت در عاقبت او اثرات نامطلوب خواهد داشت

وی با اشاره به داستان یک نفر از کسانی که در جنگ با پیامبر(ص) شرکت داشت اما پس از اسارت به علت خصوصیات نیک آزاد شد، گفت: خانواده دوستی، غیرتمندی، سخاوت و کرم، حسن خلق، صداقت و شجاعت در او وجود داشت که او را آزاد کرد. خداوند و پیامبر(ص) صداقت و شجاعت را بسیار دوست دارند.

حجت‌الاسلام حسینی درباره بزرگترین سخاوتمندان عالم، بیان کرد: سخاوت‌هایی در فیلم‌های شرقی و غربی بیان می‌شود همه افسانه است اما وجود ائمه معصومین(ع) بزرگترین خیرهای دنیا بود.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این کار عظیمی است که یک پیامبر(ص) در طول ۲۳ سال کاری انجام دهد که در تاریخ بشریت ماندگار بماند، عمق جاهلیت چنان زیاد بود که به هر نوع ظلم و جنایتی دست می‌زدند. در آخرالزمان همین جاهلیت به شکل مدرن می‌آید که فقط شکل و رنگ آن عوض می‌شود.

وی افزود: در آخرالزمان هم جوانان و نوجوانان تحت تاثیر فضای مجازی برده صنعت مدلینک می‌شوند. خرافات و بی‌بندباری بیداد می‌کند مایه تاسف است که حتی یک نفر شیعه اهل بیت(ع) تابع خرافات باشد.

حجت‌الاسلام حسینی درباره رمز موفقیت پیامبر(ص) در جاهلیت آن زمان، تاکید کرد: محتوای بلند، عقلانی و منطقی برپایه بصیرت که رسول خدا(ص) مطرح کردند سبب جذب مردم شد. مکتب پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بر پایه بصیرت بود. احساسات خوب است به شرط اینکه بر اساس شعور باشد. پیامبر(ص) و دین اسلام خرافات را قبول ندارد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر مجموعه فرهنگی، مسجد، هیات برای موفقیت باید به سه رمز توجه کنند، گفت: حب به اهل‌بیت(ع) با همراه با بصیرت و معرفت باشد، هر کس می‌خواهد کار فرهنگی انجام دهد باید شخصیت اخلاقی خوبی داشته باشد.

وی افزود: پیامبر(ص) چنان با اخلاق خوش با مردم برخورد می‌کردند که خداوند در وصف او فرمودند خلق عظیم دارد، مبلغان و خادمان اسلام باید بدانند که دین ما را احیا می‌کند و احیاکننده دین خدا نیستیم بنابراین به خود مغرور نشویم. خداوند مبلغان و خادمان را یاری می‌کند. در مسیر اهل‌بیت(ع) قدم برداید خداوند شما را یاری می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بی‌عدالتی، تبرج، همیت و تعصب، نزول، ربا انحراف بیداد می‌کرد پیامبر(ص) وجود مبارکی که مداح او خدا بود در طی ۲۳ سال کاری کرد که مردم از این حالت برگشتند. شجاع‌ترین، باوفاترین، سخاوتمندترین انسان‌ها و باکرامت‌ترین نسبت به خانواده در همه بشریت بود. قبل و پس از پیامبر(ص) کسی شبیه ایشان نیامده است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)