محبوبیت سریال‌ها و بازیگران تُرک میان جوانان ایرانی


سریال‌ها و بازیگران ترک طی سالهای اخیر میان جوانان ایرانی محبوبیت ویژه ای یافته اند

مجموعه‌های تلویزیونی ساخت ترکیه و بازیگران تُرک طی چندین سال گذشته میان جوانان ایرانی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

آنها به آثار مانند پایتخت عبدالحمید، وصلت، پرنده سحرخیز، عشق اجاره‌ای، قیام ارطغرل، عشق ممنوع و همچنین بازیگرانی چون بوراک اوزچیویت، ابراهیم چلیک‌کول، جان یامان و انگین آلتان دوزیاتان علاقه زیادی دارند.

حسین شکوهی، جوان ایرانی که به دلیل علاقه به وقایع تاریخی، آثاری مانند «قیام ارطغرل»، «پایتخت عبدالحمید» و «راهزنان بر دنیا حاکم نمی شود» را تماشا می‌کند، در این زمینه گفت:

«این سریال‌ها در ایران به‌صورت ترکی و دوبله فارسی پخش می‌شوند. افرادی که ترکی نمی‌دانند آنها را از برخی شبکه ها با دوبله فارسی می‌بینند. همه سریال‌های ترکیه را دوست دارند».

نوشین حمیدنیا نیز با بیان اینکه مادرش دلیل علاقه اش به سریال های ساخت ترکیه بوده است، تصریح کرد:

«آثاری مانند وصلت، پرنده سحرخیز، عشق اجاره‌ای، عشق تجملاتی دارند، عشق ممنوع و برگریزان را که مضمون عشق و طنز دارند ترجیح می‌دهم. به دمت اوزدمیر، بوراک دنیز، هانده ارچل، ابراهیم چلیک‌کول و برن ساعت نیزعلاقه دارم.

بابک سبحانی‌منش دیگر جوان ایرانی که کارمند بانک است نیز درباره علاقه هموطنانش به سریال‌های ترک، گفت: «اصطلاحات و ضرب‌المثل های جدیدی را از این آثار می‌آموزم. شخصیت‌های خاله و عمو در فیلم های ترکیهنیز به فرهنگ ایرانی نزدیک هستند».

علی ناپیدا نیز با اشاره به اینکه به فیلم های تاریخی و سینمایی ترکیه علاقه دارد، اظهار داشت: با تماشای فیلم های سینمایی و سریال های ترکیه دایره کلمات زبان ترکی استانبولی‌ام گسترش یافته و جملات و ضرب‌المثل‌های بیشتری را یاد گرفته‌ام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...