تبدیل تنکابن به «شهر پاک»/ایستگاه هواشناسی آن لاین احداث می شود


تبدیل تنکابن به «شهر پاک»/ایستگاه هواشناسی آن لاین احداث می شود

تنکابن - شهردار تنکابن گفت: برنامه ریزی جامع و مدونی برای تبدیل تنکابن به شهر پاک و دوستدار محیط زیست انجام شده است.

محمد زرودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه ریزی مدون و جامعی در جهت تبدیل تنکابن به شهری پاک در زمینه اقدامات محیط زیستی انجام شده است، گفت: همواره بر این عقیده هستم که شهردار محیط زیستی باشم زیرا یکی از شاخصه های مهم توسعه پایدار در هر کشوری توجه به محیط زیست آن است.

وی افزود: مقوله مهم محیط زیست سالیان درازی در مدیریت شهری کشور مغفول مانده و به ویژه در مازندران تبدیل به بحران شده است، به همین منظور وقتی حکم شهرداریم را از استاندار وقت دریافت کردم در سه موضوع مهم سامان بخشی مجتمع آدینه، مدیریت پسماند و راه اندازی کارخانه کمپوست تمرکز کردم.

شهردار جوان تنکابن با بیان اینکه رویای ساخت کارخانه کمپوست در تنکابن پس از حدود ۲۰ سال افت و خیز تحقق نیافته بود، اضافه کرد: مردم تنکابن دیگر هر وعده و قولی درباره راه اندازی کارخانه کمپوست را بیشتر شبیه طنز تصور می‌کردند.

زرودی ادامه داد: 40 روز پس از حضورم در شهرداری با نشستی که با حضور مدیران استانداری و شهرستانی در سایت زباله پردسر تنکابن برگزار شد موارد آسیب آن شناسایی و عزم جدی در جهت راه اندازی این کارخانه حیاتی برای حل مشکل پسماند را آغاز کردم.

ساخت مدنترین کارخانه کمپوست کشور

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از دفتر مقام معظم رهبری تامین شده بود اظهار داشت: با وجود گذشت یک سال و نیم از زمان آغاز مجدد ساخت کارخانه کمپوست، تنها ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هیچ کس فکر نمیکرد که فاز نخست این پروژه در شهریور ۹۷ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد اما با تلاش و پیگیری شبانه روزی شورا و شهرداری تنکابن و همکاری همه جانبه شرکت پیمانکار ظرف ۱۰ ماه این مرحله محقق شد.

این مسئول با برشمردن مزایای کارخانه کمپوست نسبت به کارخانه زباله‌سوز کارایی بالا و ارزان بودن آن را برجسته دانست و بیان داشت: به جرأت می‌توانم بگویم که یکی از مدرن‌ترین کارخانه های کمپوست کشور در تنکابن ساخته شد.

مدیر شهری تنکابن با بیان اینکه برای تکمیل این کارخانه باید دو دستگاه وینرو ترنر و ساید_ ترن را از آلمان وارد کشور می کردیم ، تصریح کرد :از آنجایی که چند قطعه از این دستگاه‌ها راهبردی بوده مشمول تحریم ها قرار گرفت و شرایط برای وارد کردن این دستگاه ها بسیار سخت شد .

زرودی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها ۵۰۰ هزار یورو بود، ادامه داد : از بودجه ۱۴ میلیارد تومانی که دفتر مقام معظم رهبری به مازندران برای حل مشکل پسماند اختصاص داده بود ،با پیگیری‌هایی که از شهرستان تنکابن صورت گرفت، مبلغ ۷ میلیارد تومان را توانستیم جذب کنیم، بنابراین مشکل اعتبار جهت خرید دستگاه ها نداشتیم اما وارد کردن این دستگاه‌ها به ایران به سبب تحریم ها برایمان یک چالش جدی بود..

شهردار تنکابن گفت: به طور شبانه‌روزی و با وجود ارتباطات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پرداخت هزینه به شرکت آلمانی به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو توانستیم دستگاه‌ها را خریداری کنیم اما چون در خرید نامه مبدا آلمان، مقصد ترکیه و سپس از ترکیه به ایران نوشته شده بود اتحادیه اروپا این بار را متوقف کرد .

وی با بیان اینکه این خبر شوکه کننده و توقیف دستگاه ها و بلوکه شدن ۵۰۰ هزار یورو آنچنان فشاری را به مدت یک ماه به من و شرکت پیمانکار تحمیل کرد که نمی‌توانستم حتی لحظه‌ای بخوابم اما با عنایت پروردگار و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت پیمانکار سرانجام توانستیم این دستگاه‌ها را رفع توقیف کرده و آن را به گمرک شهرستان شهریار وارد کنیم.

زرودی با بیان اینکه تمام این فشارها را به جان خریدم تا شهرم را از معضل زباله نجات دهم ،خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری کارخانه کمپوست تنکابن با همه ظرفیت خود با پذیرش ۲۵۰ تن زباله در روز وارد مدار بهره برداری می شود.

درآمدزایی از محل تفکیک زباله

شهردار تنکابن با تاکید بر اینکه زباله یک فرصت جهت درآمدزایی هنگفت است، تصریح کرد: من در سال ۹۷ از محل تفکیک زباله از مبدا مبلغ یک میلیارد تومان در سال ۹۸ هم تاکنون ۶۹۰ میلیون تومان درآمد کسب کردم و توانستم ۳ دستگاه ماشین آلات از همین پول خریداری کرده و تصمیم دارم از محل همین درآمدها یک خودروی آتش نشانی هم بخرم .

وی گفت: به منظور تشخیص دقیق میزان ورود زباله به سایت دفن آن یک باسکول ۵۰ تنی را در ورودی سایت راه اندازی کرده و به خوبی اکنون می‌دانم که میزان ورود زباله به سایت پرده سر در ایام پیک گردشگر حدود ۸۰ تن است و به همین دلیل طرحی به صورت خام در ذهن دارم که پس از راه اندازی کامل کارخانه کمپوست زباله شهرستان های همجوار را در صورت پرداخت هزینه از سوی آنان تحویل گرفته و به کمپوست تبدیل کنم به این ترتیب یک درآمد پایدار دائمی برای شهرداری تنکابن ایجاد کرده‌ام .

زرودی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها ۵۰۰ هزار یورو بود، ادامه داد : از بودجه ۱۴ میلیارد تومانی که دفتر مقام معظم رهبری به مازندران جهت حل مشکل پسماند اختصاص داده بود ،با پیگیری‌هایی که از شهرستان تنکابن صورت گرفت، مبلغ ۷ میلیارد تومان را توانستیم جذب کنیم . بنابراین مشکل اعتبار جهت خرید دستگاه ها نداشتیم اما وارد کردن این دستگاه‌ها به ایران به سبب تحریم ها برایمان یک چالش جدی بود.

شهردار تنکابن گفت: به طور شبانه‌روزی و با وجود ارتباطات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پرداخت هزینه به شرکت آلمانی به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو توانستیم دستگاه‌ها را خریداری کنیم اما چون در خرید نامه مبدا آلمان، مقصد ترکیه و سپس از ترکیه به ایران نوشته شده بود اتحادیه اروپا این بار را متوقف کرد .

وی با بیان اینکه این خبر شوکه کننده و توقیف دستگاه ها و بلوکه شدن ۵۰۰ هزار یورو آنچنان فشاری را به مدت یک ماه به من و شرکت پیمانکار تحمیل کرد که نمی‌توانستم حتی لحظه‌ای بخوابم.

وی افزود : با عنایت پروردگار و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت پیمانکار سرانجام توانستیم این دستگاه‌ها را رفع توقیف کرده و آن را به گمرک شهرستان شهریار وارد کنیم و تمام این فشارها را به جان خریدم تا شهرم را از معضل زباله نجات دهم و در دهه فجر سال جاری کارخانه کمپوست تنکابن با همه ظرفیت خود با پذیرش ۲۵۰ تن زباله در روز وارد مدار بهره برداری می شود .

مدیر شهری تنکابن در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در کنار پیگیری برای راه اندازی کارخانه کمپوست رویداد مهم دیگری را برای مهار پسماند دنبال کردم.

زرودی اضافه کرد: شرکت آلفا کت آلمانی به نمایندگی یک شرکت ایرانی متقاضی ساخت کارخانه بازیافت زباله به برق در تنکابن بود که مدرن ترین شیوه بهره‌گیری از زباله در جهان است اما کسی در شهرستان جرات نمی کرد تا این قرارداد را امضا کند .

شهردار تنکابن گفت: در زمان تصدی اینجانب به سمت شهردار تنکابن در اواخر بهمن ۹۶ یعنی دقیقاً دو ماه پس از ورودم این قرارداد را امضا کردم و حدود دو هفته پیش هم شرکت ایرانی اعلام کرد که تمامی مجوزهای ساخت آن اخذ شده و مراحل اداری آن در حال اتمام است .

وی با بیان اینکه در همان روزها من برای ساخت این پروژه ۲۶ هزار متر زمین در یک مکان مناسب خریداری کردم، خاطرنشان کرد : با عنایت خدای مهربان کلنگ ساخت این پروژه بسیار مهم تا قبل از پایان سال جاری به زمین زده شده و این رویدادی بسیار حائز اهمیت است که برای نخستین بار در کشور در تنکابن به وقوع می‌پیوندد .

راه اندازی اولین مدل تصفیه شیرابه در تنکابن/ نجات رودخانه ها از آلودگی

شهردار تنکابن با بیان اینکه شیرابه زباله هم از موضوعات بسیار مهم در مدیریت پسماند است که باید به درستی مدیریت شود ،تصریح کرد: برای تصفیه شیرابه در حال حاضر هیچ مدل موفقی در کشور وجود ندارد اما من با صراحت اعلام می‌کنم که در کمتر از یک سال دیگر تنکابن نخستین مدل موفق تصفیه شیرابه را به روش بسیار خاص اجرایی می‌کند و با افتخار این رویداد بزرگ و ویژه را به همه مردم کشورم و همشهریان تنکابن تقدیم می کنم.

وی با اشاره به ساخت کارخانه تصفیه فاضلابهای خانگی و تبدیل آن به آب کشاورزی در تنکابن هم گفت: این رویداد مهم برای نخستین بار در کشور در تنکابن محقق شده که پس از آمریکا و آلمان برای سومین بار در ایران اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت این تصفیه خانه تاحدی برای پاکسازی محیط زیست مهم بود که رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاونین استاندار و هیئت همراه برای افتتاح آن در تنکابن حضور پیدا کردند ،تصریح کرد: این تصفیه‌خانه توسط شرکتی دانش بنیان در تنکابن ساخته شد.

شهردار تنکابن با یادآوری زحمات و تلاش‌های انجام شده جهت اخذ مجوز آن از ادارات مرتبط افزود: حمایت همه جانبه فرماندار ویژه تنکابن در این زمینه واقعاً کارساز بود.

وی افزود: این تصفیه‌خانه با اعتبار ۲ میلیارد تومان ساخته شده و رودخانه‌های ما از آلودگی نجات یافتند و اکنون از استان‌های مختلف برای بازدید از این تصفیه خانه به تنکابن می‌آیند.

زرودی با بیان اینکه همواره تفکیک زباله از مبدا که بسیار مهم بوده و مغفول مانده است ،از دغدغه‌های مهم من بود ، اضافه کرد: برای اجرای درست آن با چهار ماه تلاش و برنامه ریزی یک شیوه نامه تدوین و این کار را بر اساس آن شیوه نامه اجرایی کردیم.

شهردار تنکابن عنوان کرد: برای این پروژه مراحل اداری و تشریفاتی مزایده و مناقصه انجام و پیمانکار آن هم انتخاب شده و یک برگ برنده برای کارخانه کمپوست خواهد بود .

وی گفت : برای آموزش تفکیک زباله از مبدا با رابطین شبکه بهداشت قراردادی منعقد کردیم تا آنان خانه به خانه و چهره به چهره مشغول آموزش ۵۷ هزار نفر جمعیت شهری هستند زیرا اگر چه این کار طاقت فرسا و زمان‌بر است اما همانطور که گفتم برگ برنده‌ای برای کارایی بهتر کارخانه کمپوست خواهد بود.

زرودی طراحی نرم افزار، تهیه کارت اشتراک برای خانوار، اعمال سیاست‌های تشویقی، تعبیه سطل های تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر ، آموزش مدارس و پاکسازی مستمر سواحل ،اجرای همایش ها و مسابقات عمومی برای کودکان و نونهالان را از جمله پیوست‌های فرهنگی انجام شد ه جهت آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا برشمرد .

ساخت اولین ایستگاه هواشناسی آنلاین در شمال کشور

مدیر شهری تنکابن همچنین ساخت نخستین ایستگاه هواشناسی آنلاین در شمال کشور در تنکابن را از جمله دیگر اقدامات زیست‌محیطی دانست و افزود: تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری هم یکی دیگر از اقدامات ارزنده شهرداری تنکابن بود که انجام دادم.

وی اظهار داشت : رویداد بزرگ دیگری که در بخش محیط زیست در تنکابن لازم می‌دانم که اجرایی کنم و طرح آن را هم به شورای اسلامی تنکابن ارائه دادم، نصب تصفیه خانه فاضلاب های خانگی در ساختمان‌های بالای ۴ طبقه است زیرا به دلیل بالا بودن آب‌های سطحی در تنکابن این موضوع ضرورت داشته و طرح آن در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است.

شهردار تنکابن در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی و پرسنل شهرداری اظهار امیدواری کرد که به زودی تنکابن شهری پاک در حوزه زیست محیطی می‌شود.


محمد زرودی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنامه ریزی مدون و جامعی در جهت تبدیل تنکابن به شهری پاک در زمینه اقدامات محیط زیستی انجام شده است، گفت: همواره بر این عقیده هستم که شهردار محیط زیستی باشم زیرا یکی از شاخصه های مهم توسعه پایدار در هر کشوری توجه به محیط زیست آن است.

وی افزود: مقوله مهم محیط زیست سالیان درازی در مدیریت شهری کشور مغفول مانده و به ویژه در مازندران تبدیل به بحران شده است، به همین منظور وقتی حکم شهرداریم را از استاندار وقت دریافت کردم در سه موضوع مهم سامان بخشی مجتمع آدینه، مدیریت پسماند و راه اندازی کارخانه کمپوست تمرکز کردم.

شهردار جوان تنکابن با بیان اینکه رویای ساخت کارخانه کمپوست در تنکابن پس از حدود ۲۰ سال افت و خیز تحقق نیافته بود، اضافه کرد: مردم تنکابن دیگر هر وعده و قولی درباره راه اندازی کارخانه کمپوست را بیشتر شبیه طنز تصور می‌کردند.

زرودی ادامه داد: 40 روز پس از حضورم در شهرداری با نشستی که با حضور مدیران استانداری و شهرستانی در سایت زباله پردسر تنکابن برگزار شد موارد آسیب آن شناسایی و عزم جدی در جهت راه اندازی این کارخانه حیاتی برای حل مشکل پسماند را آغاز کردم.

ساخت مدنترین کارخانه کمپوست کشور

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه از دفتر مقام معظم رهبری تامین شده بود اظهار داشت: با وجود گذشت یک سال و نیم از زمان آغاز مجدد ساخت کارخانه کمپوست، تنها ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و هیچ کس فکر نمیکرد که فاز نخست این پروژه در شهریور ۹۷ به مرحله بهره‌برداری می‌رسد اما با تلاش و پیگیری شبانه روزی شورا و شهرداری تنکابن و همکاری همه جانبه شرکت پیمانکار ظرف ۱۰ ماه این مرحله محقق شد.

این مسئول با برشمردن مزایای کارخانه کمپوست نسبت به کارخانه زباله‌سوز کارایی بالا و ارزان بودن آن را برجسته دانست و بیان داشت: به جرأت می‌توانم بگویم که یکی از مدرن‌ترین کارخانه های کمپوست کشور در تنکابن ساخته شد.

مدیر شهری تنکابن با بیان اینکه برای تکمیل این کارخانه باید دو دستگاه وینرو ترنر و ساید_ ترن را از آلمان وارد کشور می کردیم ، تصریح کرد :از آنجایی که چند قطعه از این دستگاه‌ها راهبردی بوده مشمول تحریم ها قرار گرفت و شرایط برای وارد کردن این دستگاه ها بسیار سخت شد .

زرودی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها ۵۰۰ هزار یورو بود، ادامه داد : از بودجه ۱۴ میلیارد تومانی که دفتر مقام معظم رهبری به مازندران برای حل مشکل پسماند اختصاص داده بود ،با پیگیری‌هایی که از شهرستان تنکابن صورت گرفت، مبلغ ۷ میلیارد تومان را توانستیم جذب کنیم، بنابراین مشکل اعتبار جهت خرید دستگاه ها نداشتیم اما وارد کردن این دستگاه‌ها به ایران به سبب تحریم ها برایمان یک چالش جدی بود..

شهردار تنکابن گفت: به طور شبانه‌روزی و با وجود ارتباطات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پرداخت هزینه به شرکت آلمانی به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو توانستیم دستگاه‌ها را خریداری کنیم اما چون در خرید نامه مبدا آلمان، مقصد ترکیه و سپس از ترکیه به ایران نوشته شده بود اتحادیه اروپا این بار را متوقف کرد .

وی با بیان اینکه این خبر شوکه کننده و توقیف دستگاه ها و بلوکه شدن ۵۰۰ هزار یورو آنچنان فشاری را به مدت یک ماه به من و شرکت پیمانکار تحمیل کرد که نمی‌توانستم حتی لحظه‌ای بخوابم اما با عنایت پروردگار و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت پیمانکار سرانجام توانستیم این دستگاه‌ها را رفع توقیف کرده و آن را به گمرک شهرستان شهریار وارد کنیم.

زرودی با بیان اینکه تمام این فشارها را به جان خریدم تا شهرم را از معضل زباله نجات دهم ،خاطرنشان کرد: در دهه فجر سال جاری کارخانه کمپوست تنکابن با همه ظرفیت خود با پذیرش ۲۵۰ تن زباله در روز وارد مدار بهره برداری می شود.

درآمدزایی از محل تفکیک زباله

شهردار تنکابن با تاکید بر اینکه زباله یک فرصت جهت درآمدزایی هنگفت است، تصریح کرد: من در سال ۹۷ از محل تفکیک زباله از مبدا مبلغ یک میلیارد تومان در سال ۹۸ هم تاکنون ۶۹۰ میلیون تومان درآمد کسب کردم و توانستم ۳ دستگاه ماشین آلات از همین پول خریداری کرده و تصمیم دارم از محل همین درآمدها یک خودروی آتش نشانی هم بخرم .

وی گفت: به منظور تشخیص دقیق میزان ورود زباله به سایت دفن آن یک باسکول ۵۰ تنی را در ورودی سایت راه اندازی کرده و به خوبی اکنون می‌دانم که میزان ورود زباله به سایت پرده سر در ایام پیک گردشگر حدود ۸۰ تن است و به همین دلیل طرحی به صورت خام در ذهن دارم که پس از راه اندازی کامل کارخانه کمپوست زباله شهرستان های همجوار را در صورت پرداخت هزینه از سوی آنان تحویل گرفته و به کمپوست تبدیل کنم به این ترتیب یک درآمد پایدار دائمی برای شهرداری تنکابن ایجاد کرده‌ام .

زرودی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها ۵۰۰ هزار یورو بود، ادامه داد : از بودجه ۱۴ میلیارد تومانی که دفتر مقام معظم رهبری به مازندران جهت حل مشکل پسماند اختصاص داده بود ،با پیگیری‌هایی که از شهرستان تنکابن صورت گرفت، مبلغ ۷ میلیارد تومان را توانستیم جذب کنیم . بنابراین مشکل اعتبار جهت خرید دستگاه ها نداشتیم اما وارد کردن این دستگاه‌ها به ایران به سبب تحریم ها برایمان یک چالش جدی بود.

شهردار تنکابن گفت: به طور شبانه‌روزی و با وجود ارتباطات و پیگیری‌هایی که انجام دادیم و پرداخت هزینه به شرکت آلمانی به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو توانستیم دستگاه‌ها را خریداری کنیم اما چون در خرید نامه مبدا آلمان، مقصد ترکیه و سپس از ترکیه به ایران نوشته شده بود اتحادیه اروپا این بار را متوقف کرد .

وی با بیان اینکه این خبر شوکه کننده و توقیف دستگاه ها و بلوکه شدن ۵۰۰ هزار یورو آنچنان فشاری را به مدت یک ماه به من و شرکت پیمانکار تحمیل کرد که نمی‌توانستم حتی لحظه‌ای بخوابم.

وی افزود : با عنایت پروردگار و تلاش‌های بی‌وقفه شرکت پیمانکار سرانجام توانستیم این دستگاه‌ها را رفع توقیف کرده و آن را به گمرک شهرستان شهریار وارد کنیم و تمام این فشارها را به جان خریدم تا شهرم را از معضل زباله نجات دهم و در دهه فجر سال جاری کارخانه کمپوست تنکابن با همه ظرفیت خود با پذیرش ۲۵۰ تن زباله در روز وارد مدار بهره برداری می شود .

مدیر شهری تنکابن در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در کنار پیگیری برای راه اندازی کارخانه کمپوست رویداد مهم دیگری را برای مهار پسماند دنبال کردم.

زرودی اضافه کرد: شرکت آلفا کت آلمانی به نمایندگی یک شرکت ایرانی متقاضی ساخت کارخانه بازیافت زباله به برق در تنکابن بود که مدرن ترین شیوه بهره‌گیری از زباله در جهان است اما کسی در شهرستان جرات نمی کرد تا این قرارداد را امضا کند .

شهردار تنکابن گفت: در زمان تصدی اینجانب به سمت شهردار تنکابن در اواخر بهمن ۹۶ یعنی دقیقاً دو ماه پس از ورودم این قرارداد را امضا کردم و حدود دو هفته پیش هم شرکت ایرانی اعلام کرد که تمامی مجوزهای ساخت آن اخذ شده و مراحل اداری آن در حال اتمام است .

وی با بیان اینکه در همان روزها من برای ساخت این پروژه ۲۶ هزار متر زمین در یک مکان مناسب خریداری کردم، خاطرنشان کرد : با عنایت خدای مهربان کلنگ ساخت این پروژه بسیار مهم تا قبل از پایان سال جاری به زمین زده شده و این رویدادی بسیار حائز اهمیت است که برای نخستین بار در کشور در تنکابن به وقوع می‌پیوندد .

راه اندازی اولین مدل تصفیه شیرابه در تنکابن/ نجات رودخانه ها از آلودگی

شهردار تنکابن با بیان اینکه شیرابه زباله هم از موضوعات بسیار مهم در مدیریت پسماند است که باید به درستی مدیریت شود ،تصریح کرد: برای تصفیه شیرابه در حال حاضر هیچ مدل موفقی در کشور وجود ندارد اما من با صراحت اعلام می‌کنم که در کمتر از یک سال دیگر تنکابن نخستین مدل موفق تصفیه شیرابه را به روش بسیار خاص اجرایی می‌کند و با افتخار این رویداد بزرگ و ویژه را به همه مردم کشورم و همشهریان تنکابن تقدیم می کنم.

وی با اشاره به ساخت کارخانه تصفیه فاضلابهای خانگی و تبدیل آن به آب کشاورزی در تنکابن هم گفت: این رویداد مهم برای نخستین بار در کشور در تنکابن محقق شده که پس از آمریکا و آلمان برای سومین بار در ایران اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت این تصفیه خانه تاحدی برای پاکسازی محیط زیست مهم بود که رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاونین استاندار و هیئت همراه برای افتتاح آن در تنکابن حضور پیدا کردند ،تصریح کرد: این تصفیه‌خانه توسط شرکتی دانش بنیان در تنکابن ساخته شد.

شهردار تنکابن با یادآوری زحمات و تلاش‌های انجام شده جهت اخذ مجوز آن از ادارات مرتبط افزود: حمایت همه جانبه فرماندار ویژه تنکابن در این زمینه واقعاً کارساز بود.

وی افزود: این تصفیه‌خانه با اعتبار ۲ میلیارد تومان ساخته شده و رودخانه‌های ما از آلودگی نجات یافتند و اکنون از استان‌های مختلف برای بازدید از این تصفیه خانه به تنکابن می‌آیند.

زرودی با بیان اینکه همواره تفکیک زباله از مبدا که بسیار مهم بوده و مغفول مانده است ،از دغدغه‌های مهم من بود ، اضافه کرد: برای اجرای درست آن با چهار ماه تلاش و برنامه ریزی یک شیوه نامه تدوین و این کار را بر اساس آن شیوه نامه اجرایی کردیم.

شهردار تنکابن عنوان کرد: برای این پروژه مراحل اداری و تشریفاتی مزایده و مناقصه انجام و پیمانکار آن هم انتخاب شده و یک برگ برنده برای کارخانه کمپوست خواهد بود .

وی گفت : برای آموزش تفکیک زباله از مبدا با رابطین شبکه بهداشت قراردادی منعقد کردیم تا آنان خانه به خانه و چهره به چهره مشغول آموزش ۵۷ هزار نفر جمعیت شهری هستند زیرا اگر چه این کار طاقت فرسا و زمان‌بر است اما همانطور که گفتم برگ برنده‌ای برای کارایی بهتر کارخانه کمپوست خواهد بود.

زرودی طراحی نرم افزار، تهیه کارت اشتراک برای خانوار، اعمال سیاست‌های تشویقی، تعبیه سطل های تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر ، آموزش مدارس و پاکسازی مستمر سواحل ،اجرای همایش ها و مسابقات عمومی برای کودکان و نونهالان را از جمله پیوست‌های فرهنگی انجام شد ه جهت آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا برشمرد .

ساخت اولین ایستگاه هواشناسی آنلاین در شمال کشور

مدیر شهری تنکابن همچنین ساخت نخستین ایستگاه هواشناسی آنلاین در شمال کشور در تنکابن را از جمله دیگر اقدامات زیست‌محیطی دانست و افزود: تجهیز و نوسازی ناوگان موتوری هم یکی دیگر از اقدامات ارزنده شهرداری تنکابن بود که انجام دادم.

وی اظهار داشت : رویداد بزرگ دیگری که در بخش محیط زیست در تنکابن لازم می‌دانم که اجرایی کنم و طرح آن را هم به شورای اسلامی تنکابن ارائه دادم، نصب تصفیه خانه فاضلاب های خانگی در ساختمان‌های بالای ۴ طبقه است زیرا به دلیل بالا بودن آب‌های سطحی در تنکابن این موضوع ضرورت داشته و طرح آن در کمیسیون عمران شورا در حال بررسی است.

شهردار تنکابن در پایان سخنان خود ضمن قدردانی از زحمات و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی و پرسنل شهرداری اظهار امیدواری کرد که به زودی تنکابن شهری پاک در حوزه زیست محیطی می‌شود.

کد خبر 4774513

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر