کشف و رهاسازی 301 قطعه پرنده سهره در آستارا


کشف و رهاسازی 301 قطعه پرنده سهره در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از کشف 301 قطعه پرنده سهره طلایی از شکارچیان متخلف و رهاسازی آنها در طبیعت خبر داد.

مصطفی فلاح روز یکشنبه گفت: ۲ شکارچی غیربومی با استفاده از تور، ۳۰۱ سهره را به صورت زنده شکار کرده بودند و در پی گزارش دوستداران طبیعت و هوشیاری محیط بانان آستارا، امروز شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: شکارچیان، پرنده ها را با اتوبوس به تهران منتقل می کردند که بعد از توقف در حوزه استحفاظی آستارا، متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند و ۶ عدد قفس ضبط شد.

وی بیان کرد: ارزش پرنده ها ۷۵۰ میلیون ریال بود و زیستگاه های شهرستان آستارا با تلاش محیط بانان پایش و با هر گونه شکار غیرمجاز برخورد می شود.

سهره از راسته گنجشک سانان و از خانواده سهره ییان است و حدود ۱۴ سانتیمتر طول دارد و سرش به رنگ قرمز روشن یا سیاه و سفید و دمش سفید است.

گونه سهره طلایی به دلیل برخورداری از صدای آهنگین و سیمای زیبا، مورد توجه متخلفان حیات وحش است و بعد از زنده گیری، برای نگهداری در قفس به فروش می رسد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با مناطق کوهستانی، جنگلی و جلگه ای در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید