استاندار اردبیل: 100 درصد تجهیزات طرح توسعه کارخانه آرتاویل تایر اردبیل خریداری شد


استاندار اردبیل: 100 درصد تجهیزات طرح توسعه کارخانه آرتاویل تایر اردبیل خریداری شد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: 100 درصد تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز کارخانه طرح توسعه کارخانه آرتایل‌تایر اردبیل خریداری و به محل انتقال یافته و در حال حاضر بیشتر این تجهیزات نصب و راه‌اندازی شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل ، اکبر بهنامجو روز دوشنبه در بازدید از این کارخانه اظهارداشت: بر اساس قول مساعد سرمایه‌گذار و مدیرعامل این کارخانه تا ۲۰ روز آینده مابقی ماشین‌آلات نیز نصب و کارخانه در مرحله آغاز تولید و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه کارخانه جدید آرتاویل تایر اردبیل مجموعه مجزا و مستقل از کارخانه تولیدی فعال فعلی است ، افزود: این مجموعه تولیدی در زیربنایی بالغ بر ۲۰ هزار مترمربع احداث شده و سالانه ۳۰۰ هزار حلقه تایرهای رادیال تمام سیمی سنگین که نیاز اساسی کشور است، را تولید خواهد کرد.

وی گفت: در مرحله نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات این کارخانه ۲۰۰ نفر مشغول کار هستند و با شروع خط تولید برای حدود ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار استان فرصت اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

مدیر کارخانه آرتاویل تایر اردبیل نیز در این بازدید از حمایت و پیگیری‌های مجدانه استاندار اردبیل قدردانی کرد و گفت: برای راه‌اندازی مجموعه تولیدی جدید آرتاویل تایر مبلغ ۶۰ میلیون دلار اعتبار ارزی و سه هزار میلیارد ریال هزینه شده و تکنسین‌های این کارخانه شبانه‌روزی و در سه نوبت کاری برای تکمیل و راه‌اندازی خط تولید مشغول فعالیت هستند.

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر به عنوان بزرگترین کارخانه لاستیک‌سازی شمالغرب کشور با نام تجاری گلدستون در زمینه تولید انواع تایر رادیال سواری و تایرهای بایاس وانتی ،کامیونت ،کامیون و اتوبوس فعالیت دارد.

این کارخانه در سال ۷۶ در ۶ کیلومتری اردبیل احداث و فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر فاز دوم این واحد نیز با جذب ۴۰۰ نیروی کار تکمیل و در مرحله بهره‌برداری است.

آرتاویل‌ تایر به تنهایی ۳۰ درصد از لاستیک مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امسال بین کارخانه آرتاویل تایر و بهزیستی استان اردبیل امضا شد، قرار است ۱۰۰ نفر از جامعه هدف بهزیستی در این واحد استخدام شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادوبی روی هوش مصنوعی مولد ویدیویی کار می‌کند