شورای حل اختلاف منطقه‌ای برای واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود


شورای حل اختلاف منطقه‌ای برای واحدهای تولیدی تشکیل می‌شود

مراغه - ایرنا - مدیر عامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: شورای حل اختلاف منطقه‌ای برای رسیدگی به شکایات واحدهای تولیدی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت استان و قوه قضائیه تشکیل خواهد شد.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی روز دوشنبه در جلسه ستاد تسهیل شهرستان عجب‌شیر اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و سیاست جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، این شورا تشکیل می شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی واحدهای تولیدی جهادگران عرصه تولید هستند افزود: وظیفه مسوولان در شرایط کنونی اقتصادی کمک به واحدهای تولیدی است و اعضای ستاد تسهیل نیز باید در راستای رونق تولید و اشتغال تلاش کنند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان همچنین با بیان اینکه شهرک صنعتی عجب شیر از شهرک های تقاضا محور است گفت: به دنبال رفع مشکلات این شهرک هستیم و در همین راستا و در گام اول و برای رفع مشکل ورودی این شهرک با پیمانکار وارد مرحله قرار داده شده ایم.

نیرومند اسکویی افزود:تمام تلاش مدیریت شهرک های صنعتی استان بر روی بهبود شرایط سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و حل مشکل واحدهای تولیدی متمرکز است.

فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور، بخش خصوصی را یکی از پایه های اصلی گذر از شرایط اقتصادی فعلی دانست و بر حمایت همه جانبه دولت از واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد.

عادل اصغرپور رفع مشکلات واحدهای تولیدی را از اولویت های اصلی مسوولان شهرستان و استان برشمرد و گفت: وضعیت عمومی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی عجب شیر مناسب ارزیابی شده است.

وی بر رفع مشکلات تمامی واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: ادارات خدمات رسالت حق قطع انشعابات برق، گاز وآب واحدهای تولیدی را ندارند و درصورت لزوم باید با فرمانداری هماهنگ شوند.

اصغرپور همچنین خواستار تعریض جاده شهرک صنعتی شد و افزود: در حال حاضر خودروها برای تردد به این شهرک از مسیر روستای دانالو استفاده می کنند که به دلیل کم عرض بودن جاده، تصادفات مرگباری در چند سال گذشته در آن رخ داده است.

هم اکنون ۵۴ شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که با بهره برداری از شهرک صنعتی علیشاه و شهرک صنایع دستی این تعداد به ۵۶ شهرک می رسد.

از مجموع ۲ هزار و ۳۹۹ واحد تولیدی موجود در شهرک های صنعتی استان، ۱۸۹۳ واحد فعال و ۵۰۶ واحد غیرفعال هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر