انجام 66 هزار بازرسی از اصناف خراسان جنوبی/ مردم افزایش قیمت را گزارش دهند


 انجام 66 هزار بازرسی از اصناف خراسان جنوبی/ مردم افزایش قیمت را گزارش دهند

شهرکی با بیان اینکه در هفت ماهه ابتدای امسال 66 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده، گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است و با قاطعیت متخلفان برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «داوود شهرکی» امروز (26 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین، طرح نظارت بر قیمت کالا و خدمات در حال اجرا است، اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه افزایش قیمت بنزین ممنوع است و با قاطعیت متخلفان برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت بنزین روی اکثر کالاها هیچ تاثیری ندارد اما احتمال دارد برخی افراد سوء استفاده کنند، گفت: مردم می توانند هرگونه افزایش قیمت در کالا و خدمات را از طریق سامانه 124 به معاونت بازرسی این سازمان گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شهرکی از فعال بودن سامانه 124 برای دریافت گزارش‌های مردمی از هرگونه افزایش قیمت کالاها در بازار خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 2 هزار گزارش مردمی در این سامانه داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافته است و بزودی برای دسترسی بهتر مردم سامانه 124 بر روی گوشی ها موبایل نیز فعال می شود.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه ابتدای امسال 66 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده، افزود: تاکنون 817 پرونده تخلف به ارزش ریالی 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون شش طرح نظارتی ملی و استانی رصد ویژه بر بازار نوروز، ضیافت رمضان، بازگشایی مدارسف نظارت بر درج قیمت در واحدهای صنفی، نظارت بر خدمات دولتی و عمومی و نظارت بر قیمت کالا و خدمات را اجرا کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکونی و طرح اقدام ملی مسکن در استان، تصریح کرد: با اجرای این دو طرح درخواست ها برای افزایش قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کرده است اما در شرایط فعلی افزایش قیمت مصالح ساختمانی را معطل گذاشته ایم تا بررسی کارشناسی شود.

شهرکی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت در استان حدود 75 هزار تومان است، افزود: جلوگیری از خروج دام برای تامین نیاز استان، واردات دام، توزیع گوشت منجمد برزیلی از عوامل تعادل و اصلاح قیمت گوشت است.

وی بیان کرد: همچنین شکر نیز با اصلاح قیمت اکنون به تعادل رسیده است و در حوزه مرغ نیز جلوی نوسانات قیمت گرفته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به توزیع 290 هزار دفاتر دانش آموزی با نرخ دولتی در سطح استان خبر داد و افزود: از این تعداد 50 هزار جلد توسط نهادهای حمایتی، 120 هزار جلد توسط اموزش و پرورش و 120 هزار جلد نیز توسط اصناف در استان توزیع شده است.

شهرکی با اشاره به صدور 107 فقره کارت پیله وری و بازرگانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین 99 کارت پیله وری و بازرگانی نیز در این مدت تمدید شده است.

وی بیان کرد: تاکنون کارت مبادلات مرزی برای 55 هزار 789 خانوار(186 هزار نفر) صادر شده که از این تعداد 46 هزار نفر آنها عضو اتحادیه تعاونی مرزنشینان خراسان جنوبی هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه صادارت استان در هفت ماهه سال گذشته 97 میلیون دلار بوده که در سال جاری به 58 میلیون دلار کاهش یافته است، افزود: این کاهش صادرات به دلیل اعمال ممنوعیت های کالا و مشتقات نفتی در مقاطعی از زمان برای تامین نیاز داخل بوده است.

شهرکی ادامه داد: در سال گذشته مجموع خروجی کالا از استان 470 میلیون دلار و امسال به 201 میلیون دلار رسیده است این درحالیست که در ترانزیت 114 کامیون بوده و امسال به 195 کامیون رسیده است که علت افزایش ترانزیت اصلاح قیمت پایه صادراتی برخی از کالاها بوده است.

به گفته وی در سال گذشته واردات بازارچه ها و گمرکات استان 3.5 میلیون دلار بوده که در سال جاری با افزایش هشت برابری به 27 میلیون دلار رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در پایان از سفر قائم مقام سازمان صمت به خراسان جنوبی طی دو هفته آینده خبرداد و بیان کرد: امیدواریم در این سفر تصمیماتی در حوزه بازرگانی و تجارت خارجی گرفته شود.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!