سرما و برف مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد


سرما و برف مدارس برخی شهرهای استان اردبیل را تعطیل کرد

اردبیل - ایرنا - آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام کرد که به علت بارش برف و برودت هوا، مدارس نوبت صبح برخی شهرهای استان روز سه‌شنبه در مقاطع پیش‌دبستانی ، ابتدایی و متوسطه تعطیل می‌باشد.

بر اساس این گزارش ، در اردبیل و هیر مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی ، در خورش‌رستم خلخال پیش‌دبستانی،ابتدایی و متوسطه دوره اول ، در سرعین، نمین و نیر مدارس پیش‌دبستانی و در خلخال و شاهرود مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان اردبیل نیز هوا در اردبیل نیمه‌ابری تا ابری ، در برخی ساعات همراه با مه و با تداوم سرما پیش‌بینی شده است.

مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هم اعلام کرد: هم‌اکنون در گردنه‌های کوهستانی بویژه حیران در جاده اردبیل - آستارا ، صایین در جاده نیر ، سراب و الماس در جاده خلخال - اسالم بارش برف گزارش شده است.

این اداره کل از رانندگان خواست در گذر از جاده‌های برف‌گیر و کوهستانی استان زنجیر چرخ و لوازم گرامازای زمستانی همراه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بارش برف از بامداد امروز در خلخال شدت گرفته و گزارش‌های دریافتی از جاده‌های ارتباطی خلخال - اسالم و اردبیل - سرچم نیز حاکی از بارش برف و کولاک در این جاده‌ها و کندی تردد وسایط نقلیه است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.
هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا