تفاوت یک اتنوکرات قبیلوی با یک دیکتاتور...!!


اسم این فرد الکساندر لوکا شینکو رییس جمهور بلاروس است که غربی ها وی را آخرین دیکتاتور بقایی بعد از فروپاشی شوروی میدانند و چندین سال است که رییس جمهور بلاروسیه (روسیه سفید) هست. با اینکه خود فرد اول مملکت هست کارهای روزمره دولتداری را به...

اسم این فرد الکساندر لوکا شینکو رییس جمهور بلاروس است که غربی ها وی را آخرین دیکتاتور بقایی بعد از فروپاشی شوروی میدانند و چندین سال است که رییس جمهور بلاروسیه (روسیه سفید) هست. با اینکه خود فرد اول مملکت هست کارهای روزمره دولتداری را به عهده دارد و به پیش میبرد، ولی هرسال در ساحه زمین های مربوط به ریاست جمهوری انواع سبزیجات و میوه جات کشت میکند و حاصلش را خود وخانواده اش جمع آوری نموده و به کودکستان ها و یتیم خانه های شهر انتقال میدهد.
غربی ها از وی واقعا نفرت خاصی دارند در صحبت به پرسش یک با یک خبرنگار غربی که شما را دیکتاور مینامند گفت: دیکتاتور بودن بهتر از همجنسگرا بودن است.

ولی اگر تفاوت این دیکتاتور را با تحفه های ناقابل غربی ها زیرنام اتنوکرات ها و آنهم با تفکر قبیلوی افغانی مقاسیه کنیم؛ مطمین هستم که یک دیکتاتور و آنهم به این طرز دید هزار ها بار با شرف تر نظر به یک اتنوکرات های صادره شده میباشد.
به دلیل اینکه:
- یک دیکتاتور درانتخابلت تا 60 درصد نفوس واجد شرایط را از آن خود میکند؛ ولی یک اتنوکرات از واجد شرایط در انتخابلت درحدود 8 درصد واجد شرایط و آنهم با تقلب حاکم منطقه تحمیل میشوند.
- اینچنین یک دیکتاتور به فکر مردمش است تا شکم شهروندان اش ازحساب خودشان پر شود ، اما یک اتنوکرات شب و روز دستش به گدایی پیش است و آنهم پول ها خیراتی حیف میل میکنند و خود بیکاره ها همچون به اصطلاح لت های سلطان محمود هیچ کاری جز حیف ومیل دارایی ها مردم ندارند.
- یک دیکتاتور میوه و سبزیجات کشت میکند و دیگری نفاق و تعصب کشت میکند.
- یک دیکتاتور در فکر آرامش و تهیه کردن خوراکه بیشتری است و دیگری در فکر آماده کردن "تابوت" های بیشتر.
- یکی زندگی اش با صداقت و مردانگی با مردمش گره خورده و دیگری زتدگی اش با جعل و تفلب رقم خورده است...
- یکی در درون مردمش است و برای مردمش فکر میکند و دیگری دریک احاطه دیوار های آهنین و خارد دار با گروپ خاص خود در فکر نفاق و شقاق است.

- این است تفاوت یک دیکتاتور بی رحم و به اصطلاح یک اتنوکرات پارسل شده در زیر لوای دموکراسی....

عطا صفوی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...