آلمان به دنبال تسهیل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آفریقا


آلمان به دنبال تسهیل حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آفریقا

تهران- ایرنا- دولت آلمان با هدف گسترش مناسبات خود با آفریقا بویژه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در قالب کنفرانسی میزبان شماری از سران کشورهای قاره سیاه است.

خبرگزاری «د.پ.آ» آلمان در این رابطه نوشت: شماری از سران کشورهای آفریقایی امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس همکاری‌های آلمان و آفریقا در برلین گردهم آمدند. در این کنفرانس علاوه بر «آنگلا مرکل» صدراعظم، شماری از مقام‌های سیاسی و فعالان اقتصادی آلمان نیز حضور داشتند.
موضوع نشست‌های این کنفرانس «جذب سرمایه‌های بخش خصوصی از کشورهای ثروتمند و صنعتی برای توسعه آفریقا» عنوان شده است. در این نشست‌ها قرار است مقام‌های دولت آلمان قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف با کشورهای تونس، غنا، ساحل عاج، مراکش، سنگال و اتیوپی امضا کنند.

این کنفرانس از سال ۲۰۱۷ به ابتکار آلمان و در زمان ریاست این کشور بر «گروه ۲۰» هر ساله برگزار می‌شود و هدف آن بهبود شرایط تجارت و سرمایه‌گذاری در کشورهای آفریقایی اعلام شده است.
طبق اعلام وزارت توسعه آلمان، نیمی از ۲۰ اقتصاد در حال رشد سریع جهان در آفریقا قرار دارند؛ جمعیت این کشورها تا سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت جهان را شامل خواهد شد.
البته در نشست دوره گذشته در سال ۲۰۱۷، اعلام شد که اغلب کشورهای آفریقایی نگرانند که با ورود سرمایه‌گذاران خصوصی خارجی به کشورشان، جدا از اشتغال‌زایی، نوعی بی‌ثباتی اقتصادی و اجتماعی را نیز در کشورشان دامن بزنند.

اوایل آبان‌ماه امسال نیز کنفرانس مشابهی با حضور سران ۴۷ تن از کشورهای آفریقایی در روسیه برگزار شد.
فرصت‌های سرمایه‌گذاری گسترده در آفریقا و تمایل روسیه برای توسعه همکاری‌های هسته‌ای در این قاره، از جمله اهدافی است که پوتین در دیدار با رهبران کشورهای آفریقایی از آن سخن گفت و بر آمادگی مسکو برای کمک به توسعه این کشورها تاکید کرد.
مصر، اتیوپی، سودان، کنیا، اوگاندا، نیجریه، روندا، زامبیا و غنا از جمله کشورهایی هستند که روس‌ها تمایل زیادی به گسترش همکاری‌های هسته ای با آنها دارند.
۲۰۲۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیمیا علیزاده، عضو تیم ملی بلغارستان شد