لوئیس انریکه بار دیگر سرمربی تیم ملی اسپانیا شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل ازپایگاه اینترنتی ساکرنیوز ،لوئیس انریکه در...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی ساکرنیوز ، لوئیس انریکه در یورو 2020 سرمربی تیم ملی اسپانیا خواهد بود.

انریکه که سابقه سرمربیگری در بارسلونا و تیم ملی اسپانیا را در گذشته دارد در آستانه آغاز دور نهایی جام ملت های اروپا بار دیگر به نیمکتی باز می گردد که آن را به علت درگذشت فرزندش ، به رابرت مورنو دستیار سابق خود سپرده بود.
انریکه که به علت بیماری منجر به درگذشت دخترش مجبور به جدایی از نیمکت لاروخا شده بود از شب گذشته بار دیگر تبدیل به گزینه اصلی اسپانیا برای هدایت این تیم در جام ملت های اروپا شد.
مورنو در این مدت 7 پیروزی و 2 تساوی به دست آورد و کار خود را با پیروزی پر گل 5 بر صفر مقابل رومانی به پایان رساند.لوئیس روبیالس با وجود عملکرد موفقیت آمیز مورنو قصد نداشت سرنوشت تیم ملی را در شرایطی نامطمئن قرار دهد.مورنو پیشتر گفته بود لوئیس انریکه با وی دوست است و دوستی آنها مهم تر از مربیگری تیم ملی خواهد بود و اگر انریکه روزی بخواهد به تیم ملی بازگردد بار دیگر دستیار وی خواهد شد.با این حال روشن است که این مربی پس از حضور به عنوان سرمربی در 9 بازی علاقه ای به بازگشت به شرایط گذشته ندارد.
تیم ملی اسپانیا از سال 2016 شش بار سرمربی خود را تغییر داده است.پس از خداحافظی دل بوسکه در پایان یورو 2016 ، لوپتگی جانشین وی شد اما این سرمربی اسپانیایی پیش از نخستین بازی جام جهانی به علت توافق با رئال مادرید از تیم ملی اخراج شد.
جانشین لوپتگی ، فرناندو ایه رو عملکرد ناموفقی روی نیمکت اسپانیا داشت تا پس از وی لوئیس انریکه از بارسلونا سکاندار هدایت لاروخا شود و در نهایت روز سه شنبه بار دیگر سرمربی تیم ملی اسپانیا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !