ظرفیت مساجد به عنوان کانون مهندسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد


ظرفیت مساجد به عنوان کانون مهندسی فرهنگی مورد توجه قرار گیرد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: ظرفیت مساجد شهرستان به عنوان کانون راهبری مهندسی فرهنگی در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

«احمد طهرانی» روز چهارشنبه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خمین افزود: شاخص های فرهنگی در بین جوانان به عنوان سرمایه های مهم کشور باید افزایش پیدا کند و بهره گیری از ظرفیت های مسجد در این زمینه نقش مهمی دارد.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مساجد برای حل مشکلات مناطق آسیب خیز و سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان ضروری است.

فرماندار خمین اظهار داشت: اقدامات موازی کاری و جزیره ای یکی از نقاط ضعف مهم برنامه های فرهنگی و مذهبی در این شهرستان است.
وی افزود: شورای توسعه قرآنی خمین به منظور پرهیز از موازی کاری در فعالیت های قرآنی با حضور دستگاه های متولی قرآن در این شهرستان تشکیل شود.
فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته کتاب گفت: نشست های فصلی با حضور فعالان حوزه کتاب و نهادهای مختلف برگزار و راهکارهای عملیاتی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی ارایه شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی خمین نیز در این نشست گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف امسال در کتابخانه‌های این شهرستان به علاقمندان امانت داده شده است.
«مجتبی حیدری » افزود: ۹۷ هزار نسخه کتاب با موضوعات رمان، کمک درسی، دینی، فرهنگی، تاریخی،روان‌شناسی و سایر حوزه ها در ۶ باب کتابخانه خمین موجود است.
وی ادامه داد: چهار هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند و به شکل مستمر از فضای فیزیکی و خدمات کتاب‌دهی بهره‌مند می شوند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی خمین تصریح کرد: زیربنای ۶ کتابخانه عمومی خمین ۲ هزار مترمربع است که ۲ باب از آن‌ها در شهرخمین، یک باب در شهر قورچی‌باشی و سه باب دیگر در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد دایر است.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین با اشاره به برگزاری جام باشگاه های کتاب خوانی با حضور ۲۵ مربی پرورشی و کتابدار در این شهرستان گفت: جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در راستای برنامه‌های ترویجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در کنار برنامه‌های اجرایی این وزارتخانه برای ایجاد انگیزه مطالعه اجرا می‌شود.
«آزاده محمدی» افزود: طرح عیدانه، بهاره، و تابستانه کتاب و طرح پایتخت کتاب ایران از دیگر برنامه های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ مطالعه در سطح کشور است.
وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب استان مرکزی تنها ناشر شرکت کننده این استان، از خمین بود.
سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین اظهار داشت: ۱۵ عنوان کتاب نویسندگان خمین در سال جاری توسط اداره کل ارشاد استان به منظور حمایت از نویسندگان بومی خریداری شده است.
خمین در جنوب استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد