سناتور مورفی: وکیل ترامپ، زلنسکی را برای مداخله در انتخابات 2020 در تنگنا قرار داد


سناتور مورفی: وکیل ترامپ، زلنسکی را برای مداخله در انتخابات 2020 در تنگنا قرار داد

بنا به گفته یک سناتور آمریکایی، رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیقات علیه یکی از نامزد‌های دموکرات انتخابات 2020 تحت فشار بوده است.

سناتور مورفی: وکیل ترامپ، زلنسکی را برای مداخله در انتخابات 2020 در تنگنا قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «کریس مورفی» سناتور آمریکایی اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین از سوی رودی جولیانی، وکیل رئیس جمهور آمریکا برای انجام تحقیقات علیه جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق این کشور تحت فشار بوده است.

سناتور مورفی در نامه‌ای به سران برگزارکننده تحقیقات استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: در ماه سپتامبر در نشستی که با زلنسکی داشتیم، این موضوع را با جولیانی مطرح کردم. مورفی گفت بنا به گزارش‌هایی از زلنسکی خواسته شده تا بازیگر سیاست داخلی آمریکا شود.

سناتور آمریکایی در این نامه افزود: زلنسکی گفته که این مسئله را متوجه شد و به ما نشان داد که هیچ تمایلی به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد. من پاسخ زلنسکی را اینگونه تفسیر کردم که او از سوی جولیانی برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ تحت فشار بود. وی در ادامه نوشت: زلنسکی به سادگی تمایل خود را در خصوص سیاست‌های آمریکا به طور شفاف بیان کرد. از نظر من این تائید براین مسئله بود که زلنسکی واقعا تحت فشار بوده است.

موضوع نامه سناتور مورفی در حالی مطرح شد که پیشتر سناتور ران جانسون، نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین نامه‌ای را برای کمیته‌های مجلس نمایندگان ارسال کرد و در آن گفته بود که در جریان سفر به اوکراین و دیدار با زلنسکی او هیچگاه به اینکه برای انجام تحقیقات علیه بایدن تحت فشار است، اشاره‌ای نکرده است.

با این حال در نامه هفت صفحه‌ای مورفی آمده است که او در ماه می‌ به این موضوع پی برد که جولیانی با راه اندازی عملیات سیاست خارجی سایه در اوکراین در تلاش بوده تا زلنسکی و دولت اوکراین را به انجام تحقیقات علیه بایدن وادار کند.

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...