نگهداری 43 میلیون نسخه کتاب در 3500 کتابخانه کشور


نگهداری 43 میلیون نسخه کتاب در 3500 کتابخانه کشور

مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌ کشور گفت: در سطح کشور 3500 کتابخانه وجود دارد که در آن‌ها حدود 43 میلیون نسخه کتاب نگهداری می‌شود.

قربانعلی، صبح چهارشنبه 29 آبان، در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: بدون شک فقر فرهنگی با عدم مطالعه و نبود رونق کتابخوانی در جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تکریم کتاب و کتابخوانی نباید تنها به یک روز و یک هفته منحصر شود، افزود: در مقایسه با گذشته امروز نهاد کتابخانه‌های عمومی بیش از گذشته شناخته شده و رونق کتابخوانی تبدیل به یک مطالعه عمومی شده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل امور مجلس و استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی‌کشور اظهار ‌کرد: کتابداران به عنوان سربازان جبهه فرهنگ باید مجهز به دانش روز و اطلاعات سیاسی و اجتماعی باشند.

قربانعلی ادامه داد: وقتی نمایندگان مجلس به نمایندگی از سوی مردم برای بازسازی و ایجاد کتابخانه‌های مجدد در شهرهای مختلف کشور مطالبه دارند، این امر نشان از گرایش عمومی جامعه و توده‌های مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

وی یادآور شد: در مقایسه با قانون، خراسان‌ جنوبی از نظر برگزاری انجمن‌ها و کیفیت کتابخانه‌ها از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و ۲۲ درصد در برگزاری انجمن‌ها پیشرفت داشته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !