همه نهادها می‌توانند به کمک تعلیم و تربیت بیایند


همه نهادها می‌توانند به کمک تعلیم و تربیت بیایند

مشاور وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: تعلیم و تربیت جزو امور اصلی است و همه‌ی نهادهای کشور می‌توانند وارد آن شوند و به آموزش و پرورش کمک کنند.

محمود امانی طهرانی ظهر امروز در آیین رونمایی از راهنمای اجرای مانور آموزشی سیلاب در مدارس کشور بیان کرد: ما نیازمند یک نوع موضوع‌زدایی و تبدیل به الگوی عملی بین دستگاهی هستیم یعنی این که نهادی خودش بگوید من برای آموزش بچه‌ها اقدام کنم. تعلیم و تربیت جزو امور اصلی است و همه‌ی نهادهای کشور می‌توانند وارد آن شوند. اگر این کار انجام شود می‌توان مدارسی بسیار بهتر کارآمد تر داشت و آن را تبدیل به الگوی حمایتی کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: ما در باب کتاب انسان محیط زیست با بسیاری از دوستان صحبت کردیم. این کتاب هفت فصل دارد که یک فصل از آن مربوط به آب است که نمونه همه فصل‌هاست، مانند تهران که نمونه همه‌ استان‌هاست.

وی افزود: این نوع کارها بر روی نوع تولد تا بلوغ یک تحول تاثیرات بسیار عمیقی دارد. این که هرکس قدمی برمی‌دارد ما آن را تشویق می‌کنیم تا به میدان بیاید. گام دوم حرفه‌ای شدن در این زمینه است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: فاز سوم رسیدن به مرحله برگشت‌ناپذیری است. این که کاری کنیم که اگر ما نبودیم این حمایت استمرار پیدا کند. آب امروز محتاج چنین کاری است که البته فقط فصل آب نیازمند این کار نیست، بلکه باید برای دیگر فصول هم این کارها انجام شود.

امانی طهرانی ادامه داد: موضوع اول آموزش مهارت‌های زندگی است. بخش دوم محیط زیست و بخش سوم اشتغال بوده که از محورهای توسعه پایدار در کشور است.

وی گفت: ما روزی در باب مسئله آب در کشور با موضوع ساده‌ای روبه‌رو بودیم اما امروز این داستان بسیار پیچیده‌ای است چنان که یک سیل می‌آید حجم عظیمی از زمینه‌های یادگیری را فراهم می‌کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ما برای سال‌های بعد از الان نیازمند «تم» هستیم، مثل امسال که تم سیلاب بود، شاید سال بعد تم آب مجازی را داشته باشیم، ما نیز باید برای موضوع‌های سال گذشته بیاندیشیم و نگذاریم این مسائل عادی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی