هند خواهان غیرنظامی شدن دریای جنوب چین شد


دهلی نو-ایرنا- راجنات سینگ وزیر دفاع هند در ششمین اجلاس وزرای دفاع کشور های آسه آن در تایلند اعلام کرد که دریای جنوب چین باید از تهدید استفاده از نیروی نظامی رهایی یابد و آزادی ناوبری در این منطقه تامین شود.

بازار | ایرنا | 2 ساعت پیش |11/20/2019 10:46:20 AM 43 بازدید

هند خواهان غیرنظامی شدن دریای جنوب چین شد

وزارت دفاع هند روز چهارشنبه در بیانیه اینوشت؛ وزیر دفاع این کشور با تاکید بر حفظ حقوق کشورهایی که شامل این مذاکرات نیستند ابراز امیدواری کرد که بدون تهدید استفاده از نیروی نظامی، وضعیت منطقه دریای جنوب چین باثبات باقی خواهد ماند.

در ادامه این بیانیه آمده است: راجنات سینگ همچنین ابراز امیدواری کرد که نتیجه مذاکرات مربوط به آیین نامه رفتار در آب های بین المللی با کلیه قوانین بین المللی مربوطه، از جمله کنوانسیون سازمان ملل در مورد قانون دریا مبنی بر ترویج آزادی ناوبری، پرواز و تجارت قانونی، همگام باشد.

وزیر دفاع هند همچنین از کشور های عضو آسه آن درخواست کرد تا با حامیان تروریسم مبارزه کرده و دسترسی آنها به منابع مالی را مسدود کنند.

نشست سالانه وزیران دفاع آسه آن در روزهای ۱۶ تا ۱۹ نوامبر / شنبه تا دوشنبه هفته جاری/ در بانکوک تایلند با حضور وزیران دفاع ۱۰ کشور مالزی، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، کامبوج، لائوس، برونئی، میانمار، تایلند و ویتنام و همچنین کشورهای چین، استرالیا، نیوزیلند و کره جنوبی، هند، روسیه، آمریکا و ژاپن به عنوان شرکای گفت وگویی این اتحادیه برگزار شد. این اجلاس شب گذشته به کار خود در بانکوک پایان داد.

آمریکا و چین در دریای جنوبی چین رقابت گسترده و تنگاتنگی را در سال های اخیر داشته اند که این موضوع سبب شده تا کشورهای جنوب شرق آسیا همواره از احتمال بروز درگیری و تنش در این آبها ابراز نگرانی داشته باشند.

وزیران دفاع آسه آن در سال های اخیر در بیانیه های مختلف از پکن و واشنگتن خواسته اند تا از تنش ها در این منطقه بکاهند.

این اجلاس سالانه با صدور بیانیه مشترکی در مورد ضرورت پیشبرد مشارکت برای حفظ امنیت پایدار شب گذشته به کار خود پایان داد.

وزیران دفاع شرکت کننده دراین اجلاس دیدارهای دوگانه و چندگانه ای را نیز در حاشیه این اجلاس با یکدیگر داشتند.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آسیا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها