افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در کرمان غیرقانونی است


کرمان - ایرنا - به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان افزایش نرخ وسائل نقلیه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، تاکسی و غیره به بهانه افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین غیرقانونی و ممنوع است.

تولیدو تجارت | ایرنا | 2 ساعت پیش |11/20/2019 10:32:07 AM 43 بازدید

افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در کرمان غیرقانونی است

محمد جواد کامیاب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تصمیمات مربوط به افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به صورت متمرکز و سراسری انجام می شود و فعلا نرخ ها به قیمت قبل هستند.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه بنزین به تاکسی و سایر خودروهای کرایه ای تصریح کرد: این طرح به تازگی اجرا شده است و مسئولان در حال بررسی سهمیه در نظر گرفته شده هستند تا اگر کاستی باشد برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: شورای شهر کرمان پس از نهایی شدن میزان افزایش احتمالی نرخ کرایه درون شهری، نرخنامه جدید را به اطلاع شهروندان می رساند.

وی گفت: شهرداری کرمان به صورت جدی افزایش کمیت و کیفیت حمل و نقل درون شهری را پیگیری می کند و در هفته های گذشته چند دستگاه اتوبوس به سیستم ناوگان شهر کرمان اضافه شد.

اعتراض به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی هماهنگی قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد، موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می آید، در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهم ترین مساله دولت در این اصلاح قیمت اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است.

برای حمایت از معیشت مردم از محل افزایش قیمت بنزین که در برگیرنده ۶۰ میلیون ایرانی است، مبالغ تعیین شده برای نخستین گروه از مشمولان طرح شامل ۲۰ میلیون نفر را دولت (شامگاه دوشنبه) به حساب آنان واریز کرد.

این گزارش حاکیست ، در دو نوبت بعدی تا اوایل هفته آینده ۴۰ میلیون نفر مشمول باقی‌مانده، مبالغ خود را دریافت خواهند کرد.

برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا