نرخ سرویس مدارس به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد


نرخ سرویس مدارس به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد

مراغه - ایرنا - فرماندار عجب‌شیر با بیان اینکه افزایش نرخ سرویس‌ مدارس به بهانه تغییر بهای بنزین ممنوع است، گفت: سرویس مدارس باید طبق تصمیم و نرخ قبلی ارایه خدمات کنند.

عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: در صورت خودداری، افراد و سرویس‌های جایگزین برای این منظور تعیین می‌شود.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، تمامی سرویس‌هایی که برای مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرد در سامانه‌ «سپند» وزارت کشور، اطلاعات خود را ثبت کنند و از آنجا که سرویس ها متفاوت هستند و بخشی مسیر کوتاه و یا طولانی در تردد هستند می توانند متناسب با پیماشی که انجام می دهند از سهمیه ای که برای آنها در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

این سهمیه تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه در نظر گرفته شده و متناسب با پیمایش و سپس ثبت در سامانه به صورت ریالی بهای آن به رانندگان پرداخت می‌شود.

فرماندار عجب‌شیر همچنین از احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی از سوی خیران و نوسازی مدارس استان در روستای ینگجه خبرداد و گفت: آموزش و پرورش شهرستان باید بررسی ها و نیازسنجی های لازم را انجام دهد تا پراکندگی مدارس با پراکندگی جمعیت همخوانی داشته باشد.

اصغرپور به تدابیر آموزش و پرورش در مورد جایگزینی سیستم گرمایشی مرکزی به جای بخاری های نفتی در برخی مدارس شهرستان اشاره کرد و افزود: ساماندهی مسیر مدارس در هرگلان و یایچی نیز با توجه با آغاز فصل سرما با بارش برف و باران در دستور کار دستگاه های مسوول قرار گیرد.

وی همچنین به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری اشاره و اضافه کرد: آموزش و پرورش که از سازمان های پر جمعیت و دارای بیشترین مشارکت کننده در انتخابات است و نباید از این ظرفیت به نفع یا علیه نامزدی استفاده شود.

اصغرپور همچنین خواستار بازدید دوره ای کارشناسان شبکه بهداشت و درمان از وضعیت بهداشت مدارس شد و افزود: در برخی از مدارس شهرستان بخصوص مدارس شبانه روزی وضعیت بهداشتی نامناسب بوده و نیازمند تلاش بیشتر در این زمینه هستیم.

آموزش و پرورش عجب شیر شامل ۱۳ هزار و ۲۳۴ دانش آموز، ۱۸۰مدرسه و مجموع ۵۵۲ کلاس درس و ۸۶۷ مدرس و کارمند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا