مراسم شب دانشنامه گلستان برگزار شد


مراسم شب دانشنامه گلستان برگزار شد

گرگان - ایرنا - مراسم شب دانشنامه گلستان با هدف معرفی این اثر پژوهشی به مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد گرگان برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از فعالان فرهنگی استان گلستان حضور داشتند، علی دهباشی مدیر مسوول دوماهنامه بخارا، بهرام پروین‌گنابادی از نویسندگان دایره المعارف جهان اسلام و بهنام قلیچ‌خانی استاد دانشگاه به طرح دیدگاههای خود پیرامون این دانشنامه پرداختند.

اجرای یک قطعه موسیقی محلی خطه شمال در توصیف قصه عاشقانه عباس مسکین و فاطمه و پخش کلیپی از مستندات فعالیتهای موسسه فرهنگی میرداماد و مرکز دانشنامه گلستان از دیگر برنامه‌های شب دانشنامه گلستان بود.

برپایی نمایشگاهی از اسناد و تصاویر تاریخی سرزمین گرگان از برنامه های جنبی شب دانشنامه گلستان بود.

در این پیوند احمد خواجه نژاد مدیرعامل موسسه فرهنگی میرداماد گرگان گفت: تاکنون سه جلد دانشنامه گلستان با بیش از ۳۰۰ مقاله منتشر شده و این موسسه مصمم به ادامه تحقیق برای انتشار دانشنامه های جدید است.

دانشنامه گلستان (جرجان و استرآباد) یک مجموعه کتاب سه جلدی است که در قالب یک پروژه گروهی به بررسی تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر استان گلستان کنونی و مردم آن می‌پردازد و شمایی کلی از تاریخ و فرهنگ این حوزه تمدنی ارائه می‌دهد.

کار نگارش این دانشنامه از سال ۱۳۸۵ آغاز و پس از نزدیک به ۱۰ سال در اسفند ۱۳۹۵ رونمایی شد.

دانشنامه چاپ‌شده بیش از ۳۰۰ مدخل در موضوعات مختلف را در بر می‌گیرد که در تدوین آن ۸۵ نفر محقق نقش داشتند.

در این دانشنامه ۲۱۶ مدخل در حوزه هنر، ۸۹ مدخل در حوزه منابع طبیعی و ۳۵ مدخل مربوط به موضوع آب است.

گفتنی است موسسه میرداماد گرگان با هدف ارتقای فرهنگی استان گلستان و جذب جوانان مستعد برای تحصیلات عالی به عنوان یکی از مراکز دانشگاهی غیردولتی - غیرانتفاعی تاسیس و راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا