سه میلیون و 700 هزار زائر اربعین سرمایه معنوی و عامل اقتدار کشور است


سه میلیون و 700 هزار زائر اربعین سرمایه معنوی و عامل اقتدار کشور است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: سه میلیون و 700 هزار زائر اربعین حسینی سرمایه معنوی و عامل اقتدار کشور است که عظمت دین مبین اسلام را برای جهانیان نشان می‌دهد.

سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در همایش تجلیل از خادمین اربعین حسینی(ع) استان مرکزی افزود: شمار زائران ابا عبدالله الحسین در ایام اربعین امسال که به ‌ورت رسمی از مرزهای زمینی و هوایی به عتبات عالیات سفر کردند نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۹۰۰ هزار زائر اربعین حسینی پارسال به‌صورت رسمی از مرزهای هوایی و زمینی کشور به عتبات عالیات سفر کرده‌ بودند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: خدمات ارایه شده به زائران نیز با تلاش و کوشش موکب‌داران، خیران و افراد فعال در زمینه‌های مختلف درمانی، پذیرایی و اسکان نسبت به سال گذشته افزایش‌یافت.

آقازاده یادآور شد: ۳۸۰ هزار زائر دربازه زمانی ۲۴ ساعت بدون کوچکترین مشکل اربعین از مرز مهران به عبور کردند که این نشان از توجه ویژه سرور و سالار شهیدان به این آیین معنوی بزرگ جهانی و تلاش و کوشش خیران و موکب داران در این حوزه‌است.

وی با یادآوری برخی التهابات قبل از آیین اربعین در کشور عراق افزود: به خواست خداوند و معجزه اربعین، این کشور در روزهای سفر زائران اباعبدالله الحسین به عتبات عالیات آرام بود.

استاندار مرکزی ضمن تشکر از موکب‌داران و دستگاه‌های فعال در ارایه خدمت به زائران اربعین گفت: شهرداری ساوه با استقرار ۵۰ نفر نیروی خدماتی، آتش‌نشان و ماشین‌آلات حمل زباله وظیفه خدمت‌رسانی به زائران در شهر نجف را داشت و شهرداری اراک به ارایه خدمت در شهر مهران پرداخت.

آقازاده افزود: پنج میلیون سفر در ایام اربعین در جاده‌های استان مرکزی انجام شد و مسافران از خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان بهره مندشدند.

وی ادامه داد: ستاد اربعین و دستگاه‌های فعال در این حوزه باید برای افزایش ارایه خدمت به زائران امام حسین(ع) در اربعین سال آینده با انجام برنامه ریزی های مناسب، از کنون نقاط ضعف ارایه خدمت به زائران در اربعین امسال را رفع و نقاط مثبت را تقویت‌کنند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۰۰ هزار میان وعده بیسکویت و کیک اربعین امسال برای افزایش ارایه خدمت به زائران توسط این ستاد تهیه و توزیع‌شد.

«محسن امیدی» افزود: انجام این اقدام تقدیر امام جمعه و استاندار استان ایلام را از ستاد اربعین استان مرکزی به همراه‌داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شمار موکب‌های این استان در ایام اربعین از ۴۸ عدد در سال گذشته به ۶۷ عدد در سال جاری افزایش یافت.

«خلیل نجفی » افزود: موکب‌های این استان و خدمات ارایه شده از سوی آن‌ها در اربعین امسال نسبت به سال گذشته از نظر کیفی و کمی افزایش داشت و ۹۰ تا ۹۲ درصد تعهدات عملیاتی شد.

وی ادامه داد: پنج میلیون و ۱۴۹ هزار زائر اربعین امسال از خدمات پذیرایی ستاد اربعین استان مرکزی بهره‌مند شدند درحالیکه سال قبل شمار آنان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بود.

استان مرکزی در بیش از ۲۰۰ طرح باسازی عتبات عالیات، مشارکت فعالانه داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)