برگزاری جلسه درس خارج فقه در دفتر آیت‌الله العظمی فیاض/ دفاتر مراجع همچون مسجد، محل حضور مردم باشد


برگزاری جلسه درس خارج فقه در دفتر آیت‌الله العظمی فیاض/ دفاتر مراجع همچون مسجد، محل حضور مردم باشد

حجت‌الاسلام موسوی از برگزاری جلسات درس خارج فقه در دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران خبر داد و گفت: دفاتر مراجع باید همچون مساجد محل ارتباط بی‌واسطه مردم با روحانیت باشد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه رونق بخشیدن به فعالیت دفاتر مراجع معظم تقلید موجب پیوند بیشتر مردم با این دفاتر می شود، اظهار کرد: مسئولان دفاتر مراجع عظام تقلید باید از مدیریت سنتی این دفاتر دوری کنند و با اجرای برنامه های متنوع و جذاب زمینه حضور بیشتر گروه های مختلف مردم به ویژه اقشار فرهیخته و تحصیلکرده را در این دفاتر فراهم کنند.

معاون دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران افزود: ما بر همین اساس در عین برگزاری ویژه برنامه های معرفتی در مناسبت های دینی، اقدام به اجرای مجموعه ای از برنامه های جذاب کرده ایم تا بتوانیم مخاطبان بیشتری را جذب معارف دینی کنیم.

وی تصریح کرد: در همین راستا جلسات تفسیر نهج البلاغه از ماه مبارک رمضان امسال با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اشرفی شاهرودی، استاد حوزه علمیه تهران در دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران برگزار شد که در پی استقبال گسترده طلاب و عموم مردم از این جلسات، این برنامه به صورت هفتگی در این دفتر برگزار می شود.

موسوی تاکید کرد: جلسات درس خارج فقه نیز با تدریس حجت الاسلام والمسلمین اشرفی شاهرودی، صبح روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته در دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران برگزار می شود.

وی تاکید کرد: رویکرد ما در اداره این دفتر فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر نسل جوان در اجرای برنامه ها است زیرا معتقدیم دفاتر مراجع معظم تقلید باید همچون مساجد باشد به صورتی که همه مردم بتوانند بی هیچ واسطه ای سوالات خود را با کارشناسان این دفاتر در میان بگذارند.

معاون دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران ادامه داد: برخلاف برخی تبلیغات سوء دشمنان، مردم همچنان علاقمند به روحانیت و در راس آن، مراجع تقلید هستند زیرا مردم این قشر را ادامه دهنده راه انبیاء و ائمه اطهار(ع) می دانند باوجود این، روحانیون باید تدابیر لازم را به منظور خنثی کردن تلاش دشمن برای جدا کردن روحانیت از مردم اتخاذ کنند.

یادآور می شود، دفتر آیت‌الله العظمی فیاض در تهران، خیابان مجاهدین اسلام، نرسیده به میدان شهدا، نبش کوچه بهنام، پلاک 1، واقع شده است.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری