رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی


یکی از مشکلات پوستی تیره شدن پوست می باشد که سبب کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود و همیشه در ذهن شان این سوال پیش می آید که از چه روش هایی استفاده کنند تا از شر این تیرگی خلاص شوند و شاید روش های مختلفی را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیدند، در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش های مناسب به منظور رفع تیرگی پوست آشنا خواهیم کرد. روش های...

یکی از مشکلات پوستی تیره شدن پوست می باشد که سبب کاهش اعتماد به نفس در افراد می شود و همیشه در ذهن شان این سوال پیش می آید که از چه روش هایی استفاده کنند تا از شر این تیرگی خلاص شوند و شاید روش های مختلفی را امتحان کرده اند اما به نتیجه دلخواه نرسیدند، در ادامه مطلب شما عزیزان را با روش های مناسب به منظور رفع تیرگی پوست آشنا خواهیم کرد.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

روش های رفع تیرگی پوست

در طبیعت چیز های زیادی وجود دارد که می توانید با کمک آن وضعیت پوست تان را بهبود دهید، برای اینکه پوستی زیبا، درخشان و به دور از تیرگی داشته باشید می توانید از روش های خانگی و طبیعی که در این مقاله شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد استفاده کنید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی
رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

لیمو ترش

لیمو ترش سرشار از ویتامین C می باشد و دارای خواص سفید کنندگی است همین امر به درخشان شدن پوست و از بین بردن تیرگی های پوست کمک شگفت انگیزی خواهد کرد بنابراین به منظور بهره مند شدن از خواص لیموترش جهت رفع تیرگی پوست صورت تان را با آب لیمو تمیز نمایید، همچنین می توانید پوست این میوه زرد رنگ را بر روی صورت و گردن تان ماساژ دهید تا باعث از بین رفتن تیرگی پوست تان شود.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

عسل

همانطور که می دانید عسل از خواص ضد التهابی، ضد عفونی کنندگی و روشن کننده برخوردار است به همین دلیل این ماده معجزه گر در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی پرکاربرد است برای رفع تیرگی پوست می توانید یک زرده تخم مرغ را با دو قاشق غذا خوری عسل و سه قاشق غذا خوری جودوسر پودر شده ترکیب کنید سپس خمیر به دست آمده را از پایین به بالا بر روی پوست ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست تان بماند سپس صورت تان را بشویید به منظور رسیدن به نتیجه مورد نظر از این ماسک دو بار در هفته می توانید استفاده کنید، همچنین می توانید مقداری دارچین و عسل با هم مخلوط نمایید سپس ترکیب حاصل را بر روی صورت تان بمالید و پس از زمان ۲۰ دقیقه با آب ولرم صورت تان را بشویید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

روغن بادام

روغن بادام دارای خواص مرطوب گنندگی بسیار قوی می باشد و به رفع تیرگی پوست بسیار کمک می کند به همین خاطر پوست بادام را جدا کنید سپس کمی له کرده و به آن شیر اضافه کنید و خمیر حاصل را هر روز صبح برروی صورت مانند ماسک بمالید و پس از خشک شدن پوست تان را با آب خنک بشویید همچنین مصرف تعدادی بادام به صورت روزانه نیز تغذیه مورد نیاز پوست تان را فراهم می کند.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

جوش شیرین

جوش شیرین سبب تنظیم و کنترل میزان PH پوست می شود به همین خاطر به عنوان یک روش موثر جهت رفع تیرگی پوست محسوب می شود همچنین دارای خواص ضد التهابی می باشد که به از بین بردن جوش و آکنه کمک شایانی می کند، برای تهیه ماسک جوش شیرین کافی است یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری عسل با هم ترکیب نمایید سپس پوست تان را با کمی آب مرطوب کنید و ماسک تهیه شده را برروی صورت تان به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و با آب سرد بشویید از این روش می توانید هفته ای یک بار استفاده کنید تا تاثیر آن را بر روی پوست تان مشاهده کنید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

سیب زمینی

سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی می باشد لذا استفاده از آن سبب رفع تیرگی پوست و از بین رفتن آسیب های پوستی می شود بنابراین یک عدد سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش داده و بر روی سطح پوست به مدت سه تا پنج دقیقه ماساژ دهید سپس پوست تان را با آب سرد شسته و خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید، روی یک بار از این ترفند استفاده نمایید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

شکر

استفاده از شکر برای رفع تیرگی چشم بسیار موثر می باشد و با از بین بردن سلول های مرده روی پوست سلول های جدید را جایگزین می کند، می توانید یک قاشق غذا خوری شکر قهوه ای را با یک قاشق غذا خوری شکر سفید ترکیب کنید و به آن کمی آب اضافه کنید سپس خمیر زبر به دست آمده را به صورت دایره ای بر روی صورت ماساژ دهید و با آب ولرم پوست تان را بشویید تا شاهد پوستی سالم و درخشان باشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از مواد مغذی می باشد و به هیدراته نگه داشتن پوست کمک شگفت انگیزی می کند به منظور تهیه ماسک دو قاشق غذا خوری عسل و روغن نارگیل را با هم ترکیب نمایید و بر روی صورت به مدت پانزده دقیقه قرار دهید و با آب ولرم صورت تان را بشویید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

زرد آلو

زرد آلو دارای ویتامین A می باشد و پوست را درخشان، نرم و انعطاف پذیر می کند از این رو، زرد آلو را به مدت یک شب داخل آب خیس کنید سپس آن را له کرده و چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید و از پایین به بالا ماسک تهیه شده را بر روی صورت تان ماساژ دهید و پس از زمان ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت تان را بشویید.

توت فرنگی

توت فرنگی دارای مقادیر بسیار زیادی فیبر می باشد و علاوه بر اینکه به عنوان یک میان وعده بسیار عالی می باشد می تواند برای رفع تیرگی پوست نیز بسیار موثر باشد و سبب از بین رفتن سلول های مرده و جایگزین سلول های تازه بر روی پوست می شود، توت فرنگی را له کنید و به آن چند قطره عسل اضافه کنید سپس ماسک حاصل را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت تان قرار دهید، همچنین می توانید توت فرنگی و گلاب را با هم ترکیب کنید تا درخشش پوست تان چندین برابر شود.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

ماست

با استفاده از ماست می توانید برای همیشه از تیرگی پوست تان خداحافظی کنید و می توانید پوستی زیبا و درخشان داشته باشید، می توانید این ماده خوراکی پرطرفدار و خوشمزه را به رژیم روزانه تان اضافه کنید، همچنین می توانید یک قاش چای خوری ماست را با یک قاشق چای عسل و نصف یک موز له شده مخلوط کنید و به عنوان ماسک بر روی پوست تان به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

آناناس

با استفاده از آناناس می توانید پوستی درخشان و به دور از تیرگی داشته باشید همچنین ویتامین C موجود در آب این میوه خوشمزه باعث پاکسازی پوست و از بین بردن آکنه می شود بنابراین یک تکه پنبه را به آب آناناس آغشته کنید و بر روی پوست تان بزنید پس از خشک شدن صورت تان را بشویید همچنین می توانید به نسبت مساوی آب آناناس و هویج را با هم مخلوط کنید و با کمک پنبه بر روی پوست بمالید.

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

شیرین بیان

به منظور رفع تیرگی پوست یک قاشق غذا خوری پودر شیرین بیان را با یک قاشق غذا خوری گلیسیرین سبزیجات مخلوط کرده سبب مایع رقیق حاصل را بر روی نواحی تیره بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید استفاده از این روش به مدت دو هفته بسیار موثر خواهد بود.

نکته : برای اینکه مطمئن شوید به این روش حساسیت ندارید ابتدا آن را بر روی پوست دست تان امتحان کنید.

علل تیرگی تیرگی پوست

بیماری دیابت چاقی و اضافه وزن استفاده زیاد از اسپری استفاده مکرر از تیغ یا ژیلت بارداری ضخیم بودن پوست

رفع تیرگی پوست با انواع روش های معجزه گر خانگی

امیدواریم از مطالعه مطلب فوق نهایت بهره را برده باشد و با کمک روش های گفته شده پوستی زیبا و درخشان داشته باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آرایش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...