در شب‌های سرد سال از خواص کرسی بهره ببرید


یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت بشر به جهت حفاظت از بدن خود در مقابل بیماری‌ها و عوامل طبیعی، چون سرما و گرما همواره تدابیری به کار برده است.

در شب‌های سرد سال از خواص کرسی بهره ببریدداود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص کرسی گفت: بررسی‌های انجام شده در تجربه پیشینیان استفاده از کرسی علاوه بر گرم کردن افراد فواید زیادی برای بدن دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: با توجه به اینکه در فصل سرما اخلاط در بدن ماندگاری بیشتری دارند؛ به ویژه خلط سرد و‌تر که دفع آن‌ها کمتر انجام می‌شود؛ پس گرم نگهداشتن بدن به ویژه نقاطی، چون پا‌ها که محل ریزش نزله است، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین توصیه می‌شود برای گرم نگه داشتن پا‌ها از جوراب‌های ضخیم استفاده کنند و همچنین برای گرم نگه داشتن کلیه ها از کمربند و یا شال برای بستن آن استفاده کنند

بیشتر بخوانید:فرمول‌های طبیعی برای خداحافظی با سردی پا‌ها

حاج محمد خانی تصریح کرد:برای گرم کردن محیط با توجه به شرایط تأمین وسایل گرمایشی و استفاده بهینه از انرژی‌های جبران ناپذیر بهترین تدبیرش نصب کرسی در منزل است.
او تصریح کرد:افراد هنگامی که از کرسی استفاده می‌کنند بدنشان در مسیر گرمارسانی به کلیه قرار می‌گیرید واین کار باعث ریخته شدن اخلاط در پا‌ها می‌شود که به اصطلاح امروزی خون‌رسانی در بدن صورت می‌گیرد. و، چون حرارت کرسی تنظیم شده است؛ سرمای موجود در بدن خارج می‌شود و علاوه بر آن کلیه‌ها به گرمای مورد نیاز برای دفع سموم دست می‌یابد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: استفاده از کرسی به سیستم جنسی مردان و زنان کمک می‌کند؛ همچنین در مرد‌ها حرارت آرام، کرسی باعث دفع سردی پروستات می‌شود و در تقویت حرکت اسپرم مؤثر است و در زنان احتباس ماده منجمده در تخمدان و رحم جمع شده و سبب عدم تشکیل کیست بلغمی می‌شود وتا حدودی در بازماندن لوله‌های رحمی مؤثر است.

حاج محمد خانی افزود: از فواید دیگر کرسی کمک به پیشگیری از ابتلا به واریس در پاهاست که با گرم نگه داشتن آن دستگاه گوارش و شکم به پیشگیری از یبوست شدید و تخلیه دستگاه گوارشی کمک بسزایی می‌کند.

اوتصریح کرد:استفاده ازاجاق برق یا گاز برای ایجاد حرارت در کرسی باتوجه به خشکی بیش از حد آن، جنس گرمای تولید شده در مقایسه با حرارت چوب و ذغال فواید را به طور کامل به بدن نمی‌رساند؛ ولی تا حدود زیادی مؤثر است.

حاج محمد خانی این نکته را هم اضافه کرد:افراد در هنگام استفاده از کرسی مراقب مسمومیت‌های حاصله از بخار‌های گرمای کرسی مخصوصا زمانی که سر و بدن کامل در زیر پوشش لحاف یا پتوی کرسی است باشند، همچنین لازم و ضروری است که به این نکته توجه کنند.

انتهای پیام//

کرسی فقط برای گرم شدن نیست/از خواصش جا نمانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها