آذر اردبیل با برف آغاز شد


آذر اردبیل با برف آغاز شد

اردبیل - ایرنا - ساکنان شهر اردبیل و پهنه وسیعی از این استان نخستین روز آذر ماه را با ریزش برف و هوای سرد آغاز کرده‌اند.

برونداد نقشه های هواشناسی نشانگر نفوذ یک ناوه اسکاندیناوی به کرانه های خزر و استان اردبیل است که اثرهای آن به شکل وزش باد سرد شمال شرقی و هوای ابری و مه آلود از عصر پنجشنبه در منطقه پدیدار شده است.

ریزش برف و باران از دیروز تا حوالی ظهر امروز به شرق اردبیل و نواحی منتهی به گیلان محدود بود ولی با نفوذ هرچه بیشتر ناوه ناپایداری ها از ساعاتی قبل به دشت اردبیل و غرب این استان نیز گسترش یافته است.

از شهرستان‌های نیر، نمین و سرعین بارش برف و از جلگه گرمسیر مغان ریزش باران گزارش شده، بارندگی‌های موثر در منطقه مغان باعث شادمانی کشاورزان این جلگه حاصلخیز که طی چند ماه گذشته با کمبود بارش مواجه بوده شده است.

دمای هوای اردبیل در ظهر جمعه یک درجه بالای صفر است و بارش خفیف دانه‌های ریز برف ادامه دارد، انتظار می‌رود با سرد شدن هوا طی ساعت نزدیک به عصر بر میزان سرمای هوا و بارش برف افزوده شود.

مدیریت بحران اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر ادامه برف و باران تا عصر فردا در مطنقه از ساکنان این استان خواسته است تا موارد ایمنی و احتیاطی را طی امروز و فردا رعایت کنند.

ساکنان اردبیل از حدود 10 روز گذشته در اکثر ساعات با هوای سرد و ابری و گاهی با ریزش متناوب برف و باران مواجه هستند و فقط طی چهارشنبه و پنجشنبه گذشته آسمان صاف و مقدار اندکی بر گرمای هوا افزوده شد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است. در سال های معمول امکان بارش برف و استقرار هوای سرد از نیمه دوم آبان در منطقه بیشتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس