بسیجیان، پشتوانه‌های مردمی انقلاب و حافظان نظام هستند


بسیجیان، پشتوانه‌های مردمی انقلاب و حافظان نظام هستند

یزد – ایرنا - امام جمعه بهاباد با بیان اینکه بسیجیان پشتوانه مردمی انقلاب و حافظان نظام هستند گفت: این نیروهای مردمی همواره در همه بزنگاه‌های مهم و حساس برای حفاظت از اسلام و انقلاب حاضرند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد با تبریک هفته بسیج ( ۳۰ آبان الی ۶ آذر) با بیان اینکه رزمندگان ما در دفاع مقدس ویژگی های بزرگی داشتند که می توان به روحیه شجاعت، ایثار و مقاومت آنها اشاره کرد، افزود: باید این ویژگی ها در فرزندان انقلاب تقویت شود.

خطیب جمعه بهاباد به فرهنگ بسیج و بسیجی بودن اشاره کرد و گفت : تفکر بسیج به واقع استفاده از همه ظرفیت های نظام برای پیشرفت انقلاب است، در چهار دهه عمر پر برکت نظام در هر زمینه ای که پیشرفت کردیم ، قطعا فرهنگ بسیج و بسیجی موثر بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در ادامه با اشاره به اینکه شعار امسال هفته بسیج « ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» انتخاب شد؛ هفته بسیج را فرصتی برای زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب دانست که تحت عنوان فرهنگ بسیجی، غیرت ،استقلال ، شجاعت و ... تعریف شده است .

وی تصریح کرد : امروزه بسیج به عنوان یک نهاد انقلابی و یادگار حضرت امام (ره) به درخت تنومندی تبدیل شد که توانست انقلاب اسلامی ایران را در برهه‌های گوناگون کمک تا از معضلات و مشکلات عبور کند.

ابراهیمی بشکانی با بیان اینکه بسیج، امروز در فرهنگ و انقلاب اسلامی ما به معنای تبلور و تجلی همه ارزش‌های یک ملت بزرگ است، اظهارداشت : بسیج در حقیقت نهاد مبارکی بود که توسط امام راحل پیش بینی و این نهاد مقدس را در کنار سپاه که خودش یک نهاد مقدس است شکل داد.

وی افزود : امروز دشمنان فهمیدند که بسیج و تفکر بسیجی است نظام را حفظ کرد و اگر کسی در داخل متوجه این امر مهم نشده باشد و وانمود به این امر کند به ملت ایران جفا کرده است.

امام جمعه بهاباد خاطرنشان کرد : بسیج و بسیجیان از بطن این ملت و در خطوط مقدم همه عرصه‌ها پیشتاز هستند، بدیهی است در همه عرصه‌ها با حضور مردم، این پیشتازی توسط بدنه‌ای از مردم و جمعی از مردم به عنوان بسیج صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته در ۴۰ سال گذشته به خوبی و موثر و با سربلندی حضور عصاره ملت به عنوان عزیزان بسیجی را شاهد بودیم، زیرا بسیج افتخار است و به همین دلیل امام فرمودند که بسیج مدرسه عشق است، آن‌هایی که جلودار هستند بسیجی هستند، آن‌هایی که بنا دارند پرچم را در خطوط مقدم به دوش بکشند، نیز بسیجی هستند.

در ادامه امام جمعه بهاباد به مساله گرانی بنزین اشاره کرد و با بیان اینکه نباید مردم در این مورد غافلگیر می‌شدند، گفت: حامل انرژی برای همه مردم است، نه برای عده‌ای خاص، برنامه توسعه ششم هم این است که دولت یارانه را هر سال ارتقا بدهد و این یارانه را از حامل‌های انرژی تامین کند.

وی ادامه داد: در گذشته افزایش قیمت بنزین سهمیه ای و آزاد به ترتیب چهار و هفت برابر شد، چون مردم در صحنه بودند و این مساله با آنها در میان گذاشته شد، بدون کوچکترین مشکلی این موضوع حل شد.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه دشمنان با سوء استفاده از تغییر قیمت بنزین اقداماتی علیه امنیت کشور انجام دادند، افزود: دشمنان از فضای گرانی و فشاری که بر مردم عارض شده بود، به اسم اعتراض از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین بهره‌برداری و موج‌سواری کردند و اغتشاش به راه انداخته‌اند.

به گفته علی ربیعی ‏دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت حدود ۶۰ درصد خانوارهای ایران خودرو شخصی ندارند و مصرف بخش بزرگی از خودروداران روستایی و شهرهای کوچک هم زیر ۶۰ لیتر در ماه است. طرح سهمیه بندی بنزین به نفع هر دو این ‌گروه‌ بزرگ است که اکثر شهروندان ایرانند، هموطنان‌مان به خصوص این دو گروه، به مرور زمان، آثار مثبت آن را خواهند دید.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی استان یزد قراردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه