مبتلایان به آرتروز هم می‌توانند ورزش کنند


دانشمندان می‌گویند ورزش‌های هوازی و ورزش‌های درجا، به افراد سالخورده امکان می‌دهد سلامت خود را حفظ کنند

مبتلایان به آرتروز هم می‌توانند ورزش کنند به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ محققان علوم پزشکی در دانشگاه هاروارد آمریکا اعلام کردند مبتلایان به آرتروز می‌توانند با رعایت برخی موارد ایمنی، همچنان به ورزش ادامه دهند.
دانشمندان می‌گویند ورزش‌های هوازی و ورزش‌های درجا، به افراد سالخورده امکان می‌دهد سلامت خود را حفظ کنند و از بروز بیماری‌های قلبی، دیابت و پوکی استخوان جلوگیری کنند. ورزش‌های قدرتی برای بزرگسالان آن‌ها را تقویت می‌کند و امکان بروز بیماری‌های بعدی را کاهش می‌دهد. برخی نکات برای افراد مبتلا به آرتروز از این قرار است:
حتما زیر نظر فیزیوتراپ یا متخصص طب ورزشی یا مربی ماهر به ورزش خود ادامه دهید تا آرتروز شما تشدید نشود. هدف از ورزش‌های شما باید حفظ قدرت بدنی، فعالیت‌های انعطافی بدن برای حفظ دامنه حرکات بدن و فعالیت‌های هوازی برای جلوگیری از مشکلات بعدی مفاصل همچون ورزش در آب و استفاده از وسایل الیپتیکال باشد.
برنامه روزانه ورزشی حتی در شرایط التهاب و درد نیز باید تحت نظر این متخصصان مدیریت شود. باید پیش از هر جلسه ورزشی، حتما خود را گرم کنید حتی اگر به میزان چند دقیقه کوتاه باشد؛ خود را به آرامی گرم کنید و بازو‌های خود را به طرفین حرکت دهید.
اگر به بیماری روماتیسم مفاصل مبتلا هستید باید به دقت ورزش کنید و تعادل خود را حفظ کنید و به طور کلی باید از ورزش‌هایی که مفاصل مبتلای شما را تحت فشار می‌گذارد پرهیز کنید.
به گزارش پایگاه خبری جهان دوندگان، این محققان در بخش پایانی توصیه می‌کنند محدوده حرکات شما باید تحت نظر پزشک تعیین شود و اگر ورزش کردن شما ایجاد درد می‌کند باید آن را متوقف کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)