کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره/ افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها/ تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت


کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره/ افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها/ تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

روزنامه دنیای اقتصاد نسبت به شیوه نادرست اصلاح قیمت بنزین و وقت‌نشناسی دولت برای انجام این کار انتقاد کرد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره/ افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها/ تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

کیهان

روزنامه حامی ‌دولت: کاش دولت درس بگیرد و یاد بگیرد!

روزنامه دنیای اقتصاد نسبت به شیوه نادرست اصلاح قیمت بنزین و وقت‌نشناسی دولت برای انجام این کار انتقاد کرد.

این روزنامه حامی ‌دولت نوشت: «سخنگوی محترم دولت و برخی مقامات اجرایی از تصمیم اخیر دولت در افزایش قیمت بنزین به‌عنوان فداکاری رئیس محترم ‌جمهور یاد کرده‌اند. به گفته آنان آقای روحانی پذیرفته محبوبیت خود را قربانی مصالح اقتصادی کند. فارغ از اینکه چقدر این تصمیم ناشی از یک انتخاب یا از سر ناچاری بوده، اما ‌ای کاش این فداکاری در دورانی انجام می‌شد که محبوبیت دولت به مراتب بیشتر از این روزها بود.

اتفاقا همان محبوبیت می‌توانست سرمایه سیاسی و اجتماعی دولت برای کنترل اعتراضات باشد و ثانیا شرایط سیاسی و اقتصادی هم مساعد چنین جراحی‌های دردناکی بود. قطعا واقعی کردن قیمت بنزین (و همین‌طور دیگر حامل‌های انرژی) تصمیمی ‌صحیح است که باید زودتر از اینها انجام می‌شد.

اما اغلب کارشناسان اقتصادی معتقدند دولت باید از سال ۹۴ اصلاح تدریجی قیمت انرژی را آغاز می‌کرد... اگر دولت در همان زمان روند افزایش قیمت حامل‌های انرژی را سالانه به قدر تورم (یعنی مثلا ۱۰ درصد) آغاز کرده بود، اکنون حتی بدون نیاز به سهمیه‌بندی، قیمت بنزین رشد ۸۰ درصدی داشت بدون آنکه اعتراضی ایجاد شود و نیازی به تلاطمات سیاسی و اقتصادی باشد.

اما دولت در آن زمان این کار را نکرد و به‌رغم اصرار برخی مشاوران و مدیران اقتصادی دولت قبل حتی حاضر نشد به میزان افزایش یارانه نقدی، قیمت بنزین را افزایش دهد. البته طبیعی بود که واقعیات اقتصادی را نمی‌توان نادیده گرفت و دولت به هر حال زمانی ناچار به واقعی کردن قیمت بنزین می‌شد.

البته باید از این تصمیم دولت چون منطبق بر مصالح اقتصادی کشور است، دفاع کرد؛ اما ای کاش رئیس محترم دولت و مشاوران و معتمدان ایشان از این تجربه درس بگیرند و تصمیمات دردناک را آن زمانی می‌گرفتند که پشتوانه سیاسی و اجتماعی بهتری داشتند و اوضاع اقتصادی هم مساعدتر بود.

پیش‌بینی واکنش شدید جامعه به افزایش قیمت بنزین کار دشواری نبود. با نرخ تورم حدود ۳۰ درصد، رشد اقتصادی منفی، نرخ بیکاری بالا و از همه مهم‌تر چشم‌انداز اقتصادی نه چندان روشن، واضح بود که افزایش قیمت بنزین آن هم با این آهنگ شدید با واکنش تند جامعه روبه‌رو خواهد شد.

اما می‌شود فهمید که دولت چاره‌ای جز این تصمیم نداشت و در این انتخاب ناگزیر، تنها چیزی که نیست «فداکاری» است‌، ‌ای کاش دست‌کم «یادگیری» در آن باشد».

آیت‌الله سید احمد خاتمی: هر جا نامش مجلس باشد که قانون تصویب نمی‌کند!

بعد از تصمیم دولت برای محدودیت در ارتباطات اینترنتی و اجرای آن توسط وزارت ارتباطات که اقدامی دیرهنگام اما ضروری بود و شبکه عنکبوتی ارتباط آشوبگران با مدیران خارجی خود را مختل کرد برخی رسانه‌های وابسته به دولت که از انسداد شبکه‌های مزبور علی‌رغم ضرورت آن ناخشنود بودند! در اقدامی سؤال‌برانگیز تلاش کردند انجام این اقدام بایسته را بیرون از حوزه دولت قلمداد کنند! تا به زعم خود طرفداران آن‌چنانی را از دست ندهند! و در این میدان گاف‌های متعددی برجای گذاشتند.

سوپرگاف این رسانه‌ها نسبت دادن تصویب مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی به مجلس خبرگان توسط خبرگزاری دولت است. در کانال خبرگزاری دولت در یکی از شبکه‌های اجتماعی آمده است: «اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان جلوگیری از فعالیت مجدد شبکه‌های خارجی در کشور را تصویب کردند».

در حالی که ایرنا به نقل از حجت‌الاسلام سید احمد خاتمی نوشته: «کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان قانون انسداد شبکه‌های اجتماعی خارجی را تصویب کرده» آیت‌الله خاتمی به این خبر واکنش جالبی نشان داد!

سید احمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: سواد سیاسی و ‌اشراف به وظایف قانونی یکی از ضروریات رسانه‌داری است البته اگر این ‌اشتباه سهواً اتفاق افتاده باشد.

وی با ‌اشاره به اینکه هر جایی که نامش مجلس باشد که قانون تصویب نمی‌کند، گفت: من به این خبرگزاری موضع و توصیه کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان را گفتم ولی خبر با عنوان «تصویب قانون» درج شده که آنقدر غلط‌بودن آن روشن است که نیاز به تکذیب یا توضیح ندارد.

آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به اینکه اساساً مجلس خبرگان اختیار و وظیفه‌ای برای قانون‌گذاری در این زمینه ندارد ادامه داد: ان‌شاءالله فردا در خطبه‌های نماز جمعه تهران موضع خودم را در این رابطه اعلام می‌کنم.

اکانت «اسرائیل به فارسی» در ایران بارگذاری می‌شود!

همزمان با محدودیت اینترنت کشور، اکانت «اسرائیل به فارسی» از دسترس خارج شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد همزمان با محدودیت اینترنت کشور (۱۵ نوامبر) اکانت توییتری و تلگرامی «اسرائیل به فارسی» نیز تا (۱۹ نوامبر) از دسترس خارج‌ شده است.

وزارت ارتباطات و همچنین وزارت اطلاعات می‌بایست این موضوع را پیگیری کنند که چرا همزمان با محدودیت اینترنت کشور، اکانت‌های معاند نیز از دسترس خارج شده است. این مسئله این شائبه را ایجاد کرده است که این اکانت‌ها در داخل کشور بارگذاری و مدیریت می‌شود.

پیش‌تر نیز رسانه‌ها اعلام کردند که کانال‌های ضدانقلابی چون کلمه، فاکس‌نیوز، امتداد، مملکته، سحام‌نیوز، راسویاب، آژانس ایران خبر و جهان باستان همزمان با قطع اینترنت در ایران با اختلال مواجه و فعالیتشان در این مدت متوقف یا محدود شده است.

همچنین کانال‌های «عالیجناب»، «فیگارو فارسی» و «تقاطع» از دیگر کانال‌های شاخص ضدانقلاب هستند که همزمان با قطع اینترنت با اختلال مواجه شده و چند روز در دسترس نبوده‌اند و اکنون با فیلترشکن‌های ارائه‌شده مجدداً فعال گشته‌اند.

لازم است که وزارتخانه‌های اطلاعات و ارتباطات نسبت به پیگیری این موضوع به‌طور جدی ورود کنند.

تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

حیدر مستخدمین‌حسینی، معاون اسبق بانک مرکزی در گفت‌وگو با فرارو با اشاره به اینکه تأثیر افزایش قیمت بنزین و اعتراضات اخیر در بازار ارز تخلیه شده است، گفت: با توجه به اینکه این اثرگذاری در کوتاه‌مدت بوده، قیمت ارز سه‌شنبه و چهارشنبه سیر کاهشی به خود گرفته و به نوعی سیر افزایش قیمت که از ابتدای هفته در پی افزایش قیمت بنزین در بازار ارز شروع شده بود، متوقف شد و روند معاملات به حالت عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه دلار در حال حاضر از کانال ۱۲ به ۱۱ هزار تومان بازگشته است، اظهار داشت: دلار در پایان هفته با همین روند به کار خود خاتمه داد، این در حالی است که یورو دیگر ارز بین‌المللی نیز به مانند دلار مسیر کاهشی را طی می‌کند و در حال نزدیک شدن به قیمت خود در قبل از افزایش قیمت بنزین است.

معاون اسبق بانک مرکزی در مورد پیش‌بینی قیمت دلار در کوتاه‌مدت نیز گفت: اگر اتفاق خارج از کنترلی رخ ندهد، پیش‌بینی بنده این است که دلار در کانال ۱۱ هزار تومان در نوسان باشد و این امر را حداقل تا پایان سال می‌توان انتظار داشت.

گفتنی است، با وجود افزایش قیمت دلار در هفته‌ای که قیمت بنزین تغییر کرده بود - تا حدی که نرخ ارز از 12 هزار تومان هم عبور کرد- کاهش قیمت ارز در روزهای پایانی هفته گذشته به کانال 11 هزار و 700 تومان نشان می‌دهد افزایش قیمت ارز به‌طور مصنوعی رخ داده و بر همین اساس، می‌توان گفت قیمت ارز تابع افزایش قیمت بنزین نبوده و تنها یک شوک کوتاه‌مدت اتفاق افتاده که آن هم ناشی از آشوب‌های برخی ‌اشرار بوده است.

البته آشوب‌طلبان هدفی جز این التهابات نداشتند، کما اینکه در فتنه 88 نیز با اقدامات آشوب‌طلبان این پیام به آمریکا داده شد که می‌تواند با تحریم‌ها بر اقتصاد ایران اثر بگذارد، حالا هم مجدداً افرادی که امنیت مردم برایشان هیچ اهمیتی ندارد و حتی به اموال عمومی ‌نیز آسیب می‌رسانند در پی مشوش کردن بازارهای اصلی کشور بودند که به دلیل عدم همراهی مردم با آنها، از هدف خود بازماندند، لذا همان‌طور که معاون اسبق بانک مرکزی اعلام کرده، تأثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ ارز از بین رفته است.

کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره/ افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها/ تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

ایران

صدور احکام فعالان محیط زیستی

خبر اول اینکه، پس از اطلاع‌رسانی وکلای فعالان محیط زیستی که حدود یک سال و نیم پیش به اتهام جاسوسی بازداشت شدند درباره احکام صادر شده برای موکلان‌شان، سخنگوی قوه قضائیه کلیت صدور این احکام را تأیید کرد.

به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه پس از برگزاری ۳۶ جلسه از دادگاه متهمان جاسوسی از مراکز نظامی در پوشش محیط زیست رئیس دادگاه با توجه به استماع دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها رأی خود را صادر و ابلاغ کرد، گفت: مطابق دادنامه صادر شده از سوی رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، متهمان این پرونده به حبس از ۴ تا ۱۰ سال محکوم شده‌اند.

سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به اینکه رأی دادگاه بدوی و قابل تجدید نظرخواهی است، با استناد به مواد قانونی از بیان جزئیات حکم خودداری کرد. اما بر اساس اطلاع‌رسانی وکلای این متهمان از این احکام بدوی نیلوفر بیانی و مراد طاهباز به 10 سال زندان، طاهر قدیریان و هومن جوکار به 8 سال زندان و امیرحسین خالقی و سپیده کاشانی نیز به 6 سال حبس محکوم شدند. حکم سام رجبی و عبدالرضا کوهپایه هم هنوز مشخص نیست.

عفو دو زندانی امنیتی پس از 25 سال

خبر دیگر اینکه، عثمان مصطفی‌پور و محمد نظری، دو زندانی کرد که به دلیل اتهام و محکومیت سیاسی و امنیتی بیش از ربع قرن در زندان به سر می‌بردند، پس از صدور حکم عفو بیش از 3 هزار و 500 نفر زندانی آزاد شدند. به گزارش رکنا، براساس اطلاعات به دست آمده عثمان مصطفی‌پور در شهریورماه سال ٧٠ در منطقه‌ «ترگور» ارومیه بازداشت شد.

او ابتدا به اتهام معاونت در قتل به اعدام محکوم شد اما این حکم در سال ۷۹ به ۱۰ سال حبس تقلیل یافت. مصطفی‌پور در پرونده دوم خود نیز به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کرد به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. محمد نظری نیز در نهم خردادماه سال ۱۳۷۳ در شهرستان بوکان دستگیر و از سوی شعبه رسیدگی کننده به اعدام محکوم شده بود اما با یک درجه تخفیف مجازات وی به حبس ابد تقلیل یافت.

رایزنی برای آزادی دانشجویان بازداشت شده

شنیدیم که، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه قوه قضائیه ضابطان مختلفی دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم کدام ضابطان دانشجویان را بازداشت کرده‌اند از انجام رایزنی‌هایی با قوه قضائیه خبر داد و گفت: اگر ثابت شود فقط بحث اعتراض مدنی بوده است، آزاد می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مجید سرسنگی گفت: حراست دانشگاه لیست کاملی از دانشجویان بازداشتی را تهیه کرده است و با نهادهای مختلف در ارتباطیم و با قوه قضائیه رایزنی می‌شود تا دوستان در اسرع وقت به زندگی عادی خود بازگردند و به درس و تحصیل خود هم ادامه دهند. امیدواریم تا شنبه هم بخش عمده‌ای از دانشجویان بتوانند به دانشگاه بازگردند.

او با اعلام اینکه تعدادی از دانشجویان بازداشت شده این دانشگاه در جریان اعتراض‌های اخیر با تودیع وثیقه آزاد شده‌اند، افزود: امیدوارم تا شنبه ظهر بخش عمده‌ای از بچه‌ها آزاد شده باشند. باز هم می‌گویم الان آمار دقیقی ندارم و این آمار را روز شنبه می‌توانم ارائه دهم، ولی بر اساس ارتباطی که با دوستان نهادهای امنیتی، قوه قضائیه و نیروی انتظامی برقرار کردیم، با دید مثبتی این موضوع در حال بررسی است و در حال حاضر مشکل خاصی نداریم.

او در ادامه گفت: در سال ۹۶ هم علیرغم اینکه مشکلات ما قدری پیچیده‌تر بود ولی در نهایت همه این بچه‌ها عفو خوردند و مجموعه نظام و به ویژه رهبری به نوعی با نگاه رأفت به قشر دانشجو نگاه کردند و در نهایت حتی دانشجویانی که حکم‌های سنگینی گرفته بودند هم، مورد عفو قرار گرفتند و آزاد شدند.

امریکا، وزیر ارتباطات را تحریم کرد

با خبر شدیم که، در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه کشورمان، دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری‌ امریکا از تحریم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران خبر داد. به گزارش ایسنا، سایت وزارت خزانه‌داری امریکا دیروز از اضافه شدن نام محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران به لیست تحریم‌های این کشور خبر داد.


شکایت ایران از شبکه‌های معاند فارسی زبان در انگلیس

دست آخر اینکه، «حمید بعیدی‌نژاد» سفیر کشورمان در انگلیس اعلام کرد، سفارت کشورمان در لندن از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به دلیل تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران، به نهاد ناظر بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام) شکایت کرده است.

به گزارش ایرنا، وی دیروز با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: سفارت کشورمان در لندن در نامه رسمی به نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)، از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون «بی‌بی‌سی فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو»، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی در کشور، شکایت کرد و اجرای قانون را نسبت به آنها خواستار شد.

کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس در ساختمان نیمه‌کاره/ افزایش تقاضا برای گازسوز کردن خودروها/ تأثیر افزایش قیمت بنزین بر گرانی ارز از بین رفت

آرمان

شناسایی عامل «بنزین نزنیم» در بابل

فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری عامل راه‌اندازی کمپین تجمعات غیرقانونی در اعتراض به گرانی بنزین در فضای مجازی در شهرستان بابل خبر داد. سردار سیدمحمود میرفیضی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی بروز برخی تجمعات در اعتراض به گرانی بنزین و سوء‌استفاده معاندان نظام برای تشویش اذهان عمومی و ایجاد اغتشاش در جامعه، موضوع در دستور کار یگان‌های اجرایی پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس فتا شهرستان بابل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مدیر یک کانال تلگرامی با ۲۳ هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی که با راه‌اندازی کمپین «بنزین نزنیم» مردم را به اغتشاش و اخلال در نظم عمومی ترغیب می‌کرد، شدند. وی تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهم در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی تجهیزات ارتباطی مربوطه کشف شد.

واکنش جالب به نژادپرستی

در ماه‌های اخیر دوباره سر دادن شعارهای نژادپرستان شدت گرفته و شاید اوج این رفتار زشت در دیدار بلغارستان در برابر انگلیس رخ داد. اما حالا جورجی واینالدوم و فرانکی دی یونگ واکنش جالبی در مورد عدم تفاوت بین رنگ پوست انسان‌ها نشان دادند.

ورزش سه نوشت؛ در جریان برتری ۰-۵ هلند مقابل استونی که با هت تریک جورجی واینالدوم همراه شد، ستاره لیورپول بعد از به ثمر رساندن گل اول خود و هنگام برگزاری جشن شادی، در کنار فرانکی دی یونگ دستان خود را کنار یکدیگر قرار داده و به رنگ پوست متضاد خود اشاره کردند تا نشان دهند تفاوتی بین رنگ‌ها وجود ندارد. هم جورجی واینالدوم و هم فرانکی دی یونگ بعد از پایان بازی این تصویر را در صفحه اینستاگرام خود قرار دادند. رونالد کومان، سرمربی هلند نیز بعد از بازی از رفتار واینالدوم و دی یونگ تمجید کرد.

فرج کمیجانی آزاد شد

فرج کمیجانی دبیرکل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از آزادی خود در پی موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف برخی محکومان محاکم عمومی و انقلاب خبر داد. این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، در دوم مهرماه ۹۸ در پی اجرایی شدن حکمی که در سال ۹۴ برای او صادر شده بود، برای تحمل محکومیت خود به زندان منتقل شد.

هفته پیش رهبر انقلاب با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات برخی محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. در میان عفوشدگان، افرادی که دارای محکومیت امنیتی (از جمله تعدادی از اهالی رسانه و دانشجویی) بودند که پس از طی فرآیند قانونی در قوه قضائیه با پیشنهاد رئیس دستگاه قضا، طی نامه‌ای مستقل به رهبر انقلاب مشمول این عفو تخفیف و تبدیل مجازات شدند.

شکایت برخی نمایندگان از ذوالنور

نماینده قزوین و عضو فراکسیون امید مجلس گفت: فراکسیون امید نامه‌ای با امضای دکتر عارف به هیأت‌رئیسه داده که با سران سه قوه در صحن علنی مجلس جلسه‌ای تشکیل دهیم تا درباره گران شدن قیمت بنزین به نمایندگان ملت توضیحاتی بدهند.

سیده حمیده زرآبادی با بیان اینکه برخی نمایندگان از رئیس کمیسیون امنیت ملی شکایت کرده‌اند، افزود: برخی نمایندگان از آقای ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، به دلیل طرح برخی مباحث و اظهارنظرات از جمله به زیر کشیدن رئیس‌جمهوری و... که باعث بر هم زدن امنیت ملی شده است در حالی که او به دلیل مسئولیتش و ریاست کمیسیون امنیت ملی باید حافظ منافع ملی باشد، شکایت کرده‌اند.

بازداشت کلاهبردار ۲۰میلیاردی در آباده

کلاهبردار ۲۰میلیارد ریالی در آباده به دام پلیس افتاد. فرمانده انتظامی استان از دستگیری فردی خبر داد که اقدام به کلاهبرداری ۲۰میلیارد ریالی از یک کارخانه به بهانه خرید کاشی و سرامیک کرده بود. سردار حبیبی گفت: در پی مراجعه و دادخواهی نماینده حقوقی کارخانه کاشی پاسارگاد سرام به کلانتری مرکزی شهرستان آباده مبنی بر کلاهبرداری توسط فردی به بهانه اخذ نمایندگی و خرید کاشی و سرامیک، با توجه حساسیت موضوع مراتب سریعاً در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات محسوس و نامحسوس و بکارگیری شگردهای خاص، مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

پیام یک همدانی به مسئولان

با وجود بارش برف و برودت هوا مردم مجاهد و شهیدپرور استان همدان با همراهی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه استان همدان و شماری زیادی از مسئولان، خانواده شهدا و دانشگاهیان با حضور در راهپیمایی اعلام انزجار، اقدامات اخیر آشوبگران را محکوم کردند.

در حاشیه راهپیمایی انزجار مردم همدان از آشوبگران تصاویری از دست نوشته‌هایی با مضمون‌های زیبا در فضای مجازی و رسانه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر شد که بر روی آن‌ها نوشته شده «مسئولان ذوق نکنید! ما مخالف گرانی‌ها هستیم، فقط به عشق رهبر آمدیم»، «صف آشوبگران از مردم جدا است».

مردم را شوکه نکنید

اما جمعه مشهد گفت: چهل سال دشمن اطراف ماست ولی جرأت نزدیک شدن به ما را ندارد و این به‌خاطر مردم است. آیت‌ا... علم الهدی با اشاره به اینکه نباید مسئولان کاری بکنند که مردم شوکه بشوند، گفت: عزیزان ما موقعیت منطقه را می‌دانند، در همچین موقعیتی که لبنان و عراق را به‌خاطر ما بهم می‌ریزند، نباید جوری برنامه‌ریزی کنیم که سیبل دشمن بشویم.

در سایر شهرها که اوضاع بهم ریخت غالبا در حاشیه شهرها بود، مردم مستضعف و فقیر دچار مشکلات معیشتی هستند، شوکه شدند و برای اعتراض به خیابان‌ها آمدند اما دشمن آمد بر موج اعتراض این‌ها سوار شد و بیمارستان و پمپ بنزین را آتش زدند.

هجوم برای گازسوز کردن خودروها

همزمان با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، تقاضا برای گاز سوز کردن خودروها افزایش یافته، به‌طوری که روزانه ۳۰ هزار تقاضا برای این مسأله ثبت می‌شود، افراد متقاضی نیز می‌توانند برای ثبت‌نام به سامانه NGVI.IR مراجعه کنند و آن طور که مسئولان اعلام کرده ‌اند، حداکثر ظرف مدت دو ماه آینده به همه درخواست‌ها رسیدگی می‌شود. متقاضیان برای گازسوز کردن خودروها می‌توانند به سامانه جامع اطلاعات خودروهای دوگانه‌سوز مراجعه کنند و از طریق گزینه تبدیل خودروها، برای ثبت‌نام تبدیل خودروی خود اقدام کنند.

کشف جسد نماینده‌اسبق مجلس

جسد نماینده اسبق مجلس در یک ساختمان نیمه‌کاره در یاسوج کشف شد. حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی زاده نماینده اسبق مجلس چهار و محال و بختیاری که از سه روز مفقود شده بود، پیکرش در یک ساختمان نیمه کاره در یاسوج کشف شد. گفتنی است، این روحانی که حدودا شصت سال داشت، در سال‌های اخیر در اداره کل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد به کار تبلیغات مشغول بود. سقوط از ارتفاع دلیل فوت این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در سال‌های ۶۳ تا ۶۷ اعلام شده، اما جرئیات آن مشخص نشده است.

اعتمادی: چراممنوع‌الکار بودم!

گفت‌وگو اخیر خشایار اعتمادی با برنامه‌ای اینترنتی تکه‌های جالبی دارد؛ حرف‌هایی درباره موسیقی دهه ۷۰ و آنچه بر موج نوی خوانندگان پاپ گذشته است. وی می‌گوید آن سال‌ها برای تقلید و شباهت صدایش به داریوش اقبالی به کارهایش مجوز نمی‌دادند و آن سال‌ها شجریان عزیز بوده و اگر صدایش شبیه استاد شجریان می‌شد، انگار کسی مانع کارش نمی‌شد!

رفتار صمیمانه آزمون

باشگاه زنیت سن پترزبورگ در اقدامی بشردوستانه میزبان گروهی از کودکان بی‌سرپرست بود. زنیت با حضور ستاره‌های خود مثل سردار آزمون، مهاجم ملی پوش ایران یک مسابقه نمادین با این کودکان برگزار کرد. تابناک نوشت؛ آزمون در این اقدام بشردوستانه حضوری پررنگ داشت و با کودکان بی‌سرپرست رفتار صمیمانه داشت.

بازداشت فردی با تجهیزات جاسوسی

سخنگوی قوه قضائیه از دستگیری عامل انسداد بزرگراه امام علی (ع) خبر داد. غلامحسین اسماعیلی افزود: این متهم بازنشسته سفارت ایران در کشور دانمارک بوده است. وی گفت: از بازرسی در منزل وی تجهیزات مربوط به جاسوسی و دیگر تجهیزات الکترونیکی کشف شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی