«بازنویسی کلیله و دمنه»


«بازنویسی کلیله و دمنه»

اراک - ایرنا - «بازنویسی کلیله و دمنه» عنوان کتابی است که به کوشش «فاطمه عظیمی وحدت» در راستای آشنایی با داستان‌های کهن ایران زمین به زبان ساده نگارش شده و به چاپ رسیده است.

این کتاب ۱۰۲ صفحه‌ای در قطع رقعی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی نشر فرهوش در سال در سال ۱۳۹۶ منتشر شده و قیمت هرجلد از آن علاقه‌مندان ۷۵ هزار ریال است.

این کتاب سه بخش دارد که در بخش نخست شرح حالی از برزویه طبیب وچهار داستان در این خصوص ارایه شده است.

بخش دوم کتاب در باب شیر و گاونر است که سرآغازی بر آن نگاشته شده و پس از آن نیز داستانی که در این خصوص در کلیله و دمنه آمده ارایه شده است.

فصل سوم کتاب نیز باب بازجویی از کار دمنه عنوان نهاده شده که در ذیل آن محتوای کلیله و دمنه بازنویسی و به صورت روان شده به شرح آمده و در پی آن نتیجه‌گیری ارایه شده است.

در پیش‌گفتار این کتاب آمده است: کتاب حاضر از کلیله و دمنه نورالدین مقصودی و ترجمه نصرالله منشی نشر دانشگاه پیام نور تهران در سال ۱۳۸۲ است که به زبان ساده بازنویسی شده و برای مطالعه و آگاهی عمومی به چاپ رسیده است.

به قول مجتبی مینوی کلیله و دمنه بهرامشاهی شاهکار نثر فارسی است که برای آیندگان به میراث گذاشته شده است.

در عصر فناوری نو ،دنیای جدید رباط‌ها و انیمیشن‌ها،قصه‌های رویایی سرزمین‌های مختلف با نگاهی جذاب قابل ارایه است و کلیله و دمنه کتابی است که «انسان» می‌سازد و اخلاق، انسانیت ، خوبی و بدی، راستی و فداکاری، جوانمردی و سایر خصایص انسانی را با آن می‌توان آموخت و تجربه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!