50 کیلومتر سامانه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ایجاد شد


50 کیلومتر سامانه آبیاری قطره‌ای در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ایجاد شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: 50 کیلومتر سامانه آبیاری قطره‌ای امسال در شهرک‌های صنعتی فرمهین، ساوه، نوبران، دلیجان و محلات ایجاد شد.

«مصطفی آمره» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع سامانه آبیاری قطره‌ای شهرک‌های صنعتی استان مرکزی تا سال گذشته ۹۷۴ کیلومتر بود که این مقدار امسال به یک‌هزار و ۱۲ کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ایجاد ۱۰ هکتار فضای سبز در شهرک‌های صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی در سال‌جاری هدفگذاری شده که تا کنون ۵۰ درصد آن محقق شده و بقیه نیز در نیمه دوم اسفندماه و به خصوص هفته درختکاری محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: ۲۷۵ هکتار از مساحت سه هزار و ۵۰۰ هکتاری شهرک های صنعتی استان مرکزی به ایجاد فضای سبز اختصاص یافته که بخش‌ عمده‌ای از آن به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

آمره اظهار داشت: با وجود اینکه عمده صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان صنایع سبز محسوب می شوند اما باز هم ایجاد فضای سبز یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود و با توجه به مشکلات کم آبی به خصوص در شهرستان‌های خمین، ساوه و اراک،از گونه‌های کم آب‌بر برای توسعه فضای سبز استفاده می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون باید ۱۰ درصد از فضای شهرک‌های صنعتی به ایجاد فضای سبز اختصاص یابد که اکنون بیش از هفت درصد از فضای شهرک‌های صنعتی استان مرکزی به این مهم اختصاص دارد و پیگیری‌های لازم برای رسیدن به سطح استاندارد در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان مرکزی در خصوص آخرین شرایط تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان، بیان کرد: این شرکت در راستای استفاده بهینه از آب اقدام به استفاده مجدد از آب تصفیه‌خانه‌های این شهرک‌ها نموده که طرح استحصال پساب تصفیه‌خانه‌ها هم اکنون در شهرک‌های ایبک‌آباد، خیرآباد، خمین، محلات، فرمهین، مامونیه، زاویه و نوبران به اتمام رسیده و عملیات اجرایی شهرک‌صنعتی مامونیه نیز دارای ۶۰ درصد و دلیجان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در سال آینده بهره‌برداری می شوند و با اجرای این طرح‌ها میزان ۷۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه‌خانه‌ها به چرخه استحصال برمی‌گردد.

آمره ادامه داد: تاکنون ۳۸۵ هزار و ۱۲ اصله نهال و ۱۴۲ هزار و ۱۴۲ اصله درختچه در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی غرس شده و فضای سبز حدود ۲۸۵ هکتار از اراضی این شهرک‌ها را به خود اختصاص داده است.

۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش