مایکروسافت برای همکاری تجاری با هواوی مجوز دریافت کرد


مایکروسافت برای همکاری تجاری با هواوی مجوز دریافت کرد

وزارت بازرگانی ایالات متحده، درخواست مایکروسافت برای تداوم همکاری تجاری با هواوی را مورد پذیرش قرار داد و به این کمپانی مجوز اعطا کرد. یکی از سخن‌گویان مایکروسافت در گفتگو با رویترز تایید کرد که این غول نرم افزاری، حالا می‌تواند همکاری تجاری با هواوی را از سر بگیرد. البته روشن نیست که مجوز صادر... نوشته مایکروسافت برای همکاری تجاری با هواوی...

وزارت بازرگانی ایالات متحده، درخواست مایکروسافت برای تداوم همکاری تجاری با هواوی را مورد پذیرش قرار داد و به این کمپانی مجوز اعطا کرد.

یکی از سخن‌گویان مایکروسافت در گفتگو با رویترز تایید کرد که این غول نرم افزاری، حالا می‌تواند همکاری تجاری با هواوی را از سر بگیرد. البته روشن نیست که مجوز صادر شده، شامل چه مواردی می‌شود؛ ولی می‌توان حدس زد که محصولات نرم افزاری مایکروسافت برای لپ‌تاپ‌های میت بوک هواوی، در این دسته جای می‌گیرند.

مایکروسافت برای همکاری تجاری با هواوی مجوز دریافت کردمایکروسافت برای همکاری تجاری با هواوی مجوز دریافت کرد

در ماه ژوئیه و پس از تحریم هواوی، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرده بود برای شرکت‌های آمریکایی که خواهان ادامه‌ی تجارت با این کمپانی هستند، مجوزهای ویژه‌ی تجاری صادر خواهد کرد. اندکی بعد مشخص شد که این لایسنس‌ها، تنها قطعات و نرم افزارهایی را پوشش می‌دهند که به راحتی قابل دسترس هستند. با وجود این، حدود 300 کمپانی برای دریافت همین مجوزها اقدام کردند.

هفته گذشته هم این وزارتخانه، جواز عمومی و موقت هواوی را برای تجارت با شرکت‌های آمریکایی تمدید کرد؛ این شامل قطعاتی است که تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب نمی‌شوند. همچنین کمپانی چینی، برای عملیات محدود در بخش تجهیزات شبکه، خدمات موبایل و امنیت سایبری هم پروانه دریافت کرد.

هرچند موافقت دولت آمریکا با درخواست مایکروسافت، گامی رو به جلوست؛ اما باید ببینیم آیا گوگل هم مجوز مشابهی برای همکاری تجاری با هواوی دریافت خواهد کرد یا خیر؟ به هر حال تجارت گوشی‌های هوشمند این کمپانی خیلی بزرگ‌تر از تجارت لپ‌تاپ‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی