هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم شد


هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

همدان- ایرنا- معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: هوای همدان در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

عادل عربی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: شاخص کیفی هوا ۱۴۰ میکرون است که این وضعیت برای گروه های حساس نظیر کودکان، بانوان باردار، بیماران تنفسی و قلبی ناسالم است.

وی اضافه کرد: این گروه از افراد در چنین وضعیتی نباید در معابر عمومی تردد کنند همچنین ورزشکاران نیز باید از فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کنند.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: با توجه به سرد شدن هوا و خالی بودن آسمان از ابر، پدیده وارونگی دما یا هوا رخ داده و تا زمان وجود این وضعیت، آلودگی هوا رفع نمی‌شود.

عربی اظهار داشت: در صورت وزش باد و وجود ابر در داخل آسمان آلودگی هوا رفع می شود.

وی بیان کرد: تردد خودروها و آلودگی هایی ناشی از سوخت حامل های انرژی در این وضعیت زمینه ای برای آلودگی هوا شده هر چند تردد خودرو در دیگر روزها نیز وجود دارد اما وارونگی هوا از بالا رفتن گرد و غبار جلوگیری کرده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: هم اینک وضعیت کیفی هوا بر اساس دستگاهی که در میدان پروانه ها نصب شده ارزیابی می شود در حالیکه باید در ۲ نقطه دیگر از شهر همدان نیز این دستگاه ها نصب و میانگین داده های آنها بررسی شود.

عربی افزود: دولت توان تامین هزینه مورد نیاز برای خرید این دستگاه ها را ندارد که امیدواریم شهرداری اعتباری برای خرید این دستگاه ها را در بودجه سال آینده این نهاد بگنجاند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان