اثربخشی درمان با مرکز بازتوانی قلب تا 30 درصد افزایش می‌یابد


اثربخشی درمان با مرکز بازتوانی قلب تا 30 درصد افزایش می‌یابد

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرکز بازتوانی قلب، اثربخشی درمان را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و این مرکز در دانشگاه‌های تیپ یک و ۵۰ درصد دانشگاه‌های تیپ دو کشور فعال است.

به گزارش بهداشت نیوز: شاهین آخوندزاده افزود: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند از نظر رتبه‌بندی جزو تیپ در حال توسعه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات زیربنایی و زیرساختی خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان خراسان جنوبی انجام شده که دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را به سطح دانشگاه‌های تیپ یک نزدیک‌تر کرده است.

قائم مقام معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت اظهار داشت: در حال حاضر شاهد شادابی پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستیم که امید است در حوزه‌های مختلف تحقیق و پژوهش در اولویت قرار گیرد.

وی به کمک ۵۰۰ میلیون تومانی خیر پژوهشی بیرجندی در تامین تجهیزات مرکز بازتوانی قلبی بیمارستان رازی اشاره کرد و گفت: این اقدام خیرخواهانه در شهر فرهنگی بیرجند، عجیب نیست و از گذشته رواج داشته است که باید ادامه یابد.

آخوندزاده تصریح کرد: بازتوانی قلبی برنامه‌ای دقیق و تحت نظارت پزشک است که برای کمک به بهبود سریع‌تر بیماران قلبی و بهتر کردن عملکرد فیزیکی، روحی و اجتماعی این بیماران تجویز می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز بازتوانی قلب فقط جنبه درمانی ندارد یادآور شد: هر اقدامی در دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود علاوه بر دید درمانی دید پژوهشی نیز دارد.

وی گفت: در کنار اعضای هیات علمی خوب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، فرهنگ غنی این منطقه سبب هم‌افزایی بین پزشکان شده است.

مرکز بازتوانی قلب بیمارستان رازی بیرجند به همت خیر پژوهشی که خواست نامش ذکر نشود، افتتاح شد.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی