72 غرفه و سه انبار مرکز خرید منطقه آزاد اروند در آتش سوخت


72 غرفه و سه انبار مرکز خرید منطقه آزاد اروند در آتش سوخت

آبادان - ایرنا - رییس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند گفت: آتش سوزی جمعه شب در مرکز خرید منطقه آزاد اروند در خرمشهر( بازار کنزالمال)، موجب سوختن 72 غرفه از 220 غرفه به همراه سه انبار از هشت انبار این مجتمع درآتش شد.

سیدعلی شریفی‌اصل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ساختمان و تاسیسات مرکز خرید منطقه آزاد اروند و انبارهای آن بیمه هستند.

وی افزود: بیمه متعهد به پراخت خسارت وارده بر غرفه‌ها و انبارهای دچار آتش‌سوزی است ولی براساس بند پنج قرارداد شرکت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند با مستاجران بازار، این افراد ملزم به بیمه کردن اجناس داخل مغازه خود بودند.

شریفی‌اصل گفت:سیستم مانیتورینگ و اعلام آتش‌سوزی این مجتمع ۲ سال گذشته توسط شرکت سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند بازسازی شده و مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

وی ادامه داد: برآورد میزان خسارت و دلیل بروز این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در حال بررسی است.

مجتمع تجاری منطقه آزاد اروند در ۲۰ هزار مترمربع مساحت عرضه کننده کالای همراه ملوان است.

آتش از ساعت ۲۰:۵۵ دقیقه جمعه شب به صورت گسترده بخش‌هایی از مرکز خرید منطقه آزاد اروند (کنزالمال سابق ) را فرا گرفت که به گفته شاهدان از قسمت انبار در انتهای بازار آغاز و به سایر قسمت‌ها سرایت کرد.

۱۰ گروه آتش نشان از پنج شهر خوزستان خاموش کردن آتش را برعهده داشتند. در این آتش‌سوزی هشت نفر مصدوم شدند که هم‌اکنون در بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان