خرید یک‌هزار تن نمک و ماسه برای طرح زمستانی راهداری مهاباد


خرید یک‌هزار تن نمک و ماسه برای طرح زمستانی راهداری مهاباد

مهاباد- ایرنا- مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: یک‌هزار تن نمک و ماسه در قالب طرح زمستانی راهداری برای استفاده در فصل یخبندان این شهرستان خریداری شد.

محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار شامل ۷۰۰ تن نمک و ۳۰۰ تن شن و ماسه بوده که در بین راهدارخانه‌های این شهرستان تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، ۲ هزار و ۵۰۰ تن مخلوط نمک و ماسه نیز برای رفع یخبندان راه‌های ارتباطی شهری و روستایی در انبارهای این شهرستان ذخیره شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله ره شان)، کله گاوی( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه فصل سرما در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده است.

خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛ ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

خادمی از مسافرانی که مهاباد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند خواست قبل از سفر به این شهرستان در فصل زمستان از وضعیت جاده‌ها با شماره‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

مهاباد دارای یکهزار کیلومتر راه شامل ۲۳۵ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۷۰۰ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید