بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس


در این مطلب بیوگرافی جذاب رابرت دنیرو را مرور می کنیم. وی در 17 اوت 1943 در نیویورک به دنیا آمده و هم اکنون 76 سال سن دارد، این بازیگر معروف و توانا علاوه بر نقش آفرینی در فیلم های مختلف، کارگردانی و تهیه کنندگی آثار سینمایی را نیز برعهده دارد. بازی در فیلم سینمایی «خیابان های پایین شهر» جزو اولین فیلم هایی است که دنیرو حضور موفقی در آن داشته...

در این مطلب بیوگرافی جذاب رابرت دنیرو را مرور می کنیم. وی در ۱۷ اوت ۱۹۴۳ در نیویورک به دنیا آمده و هم اکنون ۷۶ سال سن دارد، این بازیگر معروف و توانا علاوه بر نقش آفرینی در فیلم های مختلف، کارگردانی و تهیه کنندگی آثار سینمایی را نیز برعهده دارد. بازی در فیلم سینمایی «خیابان های پایین شهر» جزو اولین فیلم هایی است که دنیرو حضور موفقی در آن داشته است، برای آشنایی بیشتر با این بازیگر آمریکایی در ادامه همراه ما شوید.

بیوگرافی رابرت دنیرو به همراه تصاویر

دنیرو در خانواده ای هنرمند متولد شده است، مادرش (دارای ریشه آلمانی، انگلیسی، ایرلندی، فرانسوی و هلندی) شاعر بود و پدرش اصالت ایتالیایی و ایرلندی داشت، ضمن اینکه در عرصه هنری (هیجان نمایی انتزاعی) فعالیت می کرد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس
بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

جالب است بدانید که پدر و مادر رابرت در یکی از کلاس های هنری با هم آشنا شدند و زمانی که وی سه ساله بود از هم جدا شدند، بنابراین او در نزد مادرش و در محله ای به نام ایتالیای کوچک واقع در منهتن نیویورک پرورش یافته و بزرگ شد و از آنجا که مکان زندگی پدرش فاصله چندانی با آنها نداشت، بنابراین رابرت بیشتر اوقات به نزد پدرش می رفت و در کنار وی اوقاتش را سپری می کرد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

وی بازیگری را از سن ۱۰ سالگی و با تئاتر شروع کرد، نقش آفرینی در «جادوگر شهر اُز» جزو اولین کار های وی در عرصه نمایش بر روی صحنه است، سپس در کلاس های بازیگری لی استراسبرگ شرکت کرد و بازیگری را به صورت حرفه ای فراگرفت، به این ترتیب یکی دیگر از بازیگران سبک «متد اکتینگ» اضافه شد، در واقع مارلون براندو و جیمز دین آغازگران این سبک بودند و بعد ها با اضافه شدن رابرت دنیرو، آل پاچینو و داستین هافمن اوج گرفت.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

ادامه بیوگرافی رابرت دنیرو را می خوانید، وی بازیگری درون گرا می باشد و به خاطر بازی های درخشان و تاثیر گذاری که انجام داده است، بسیاری از بازیگران معروف حال حاظر همچون شان پن و دانیل دی لوئیس در بازی های خود از وی الهام می گیرند.

بازی در فیلم سینمایی احوالپرسی ساخته برایان دی پالما در سال ۱۹۶۸ اولین فیلم سینمایی می باشد که دنیرو در آن ایفای نقش کرده است، پس از آن در فیلم های سینمایی جشن عروسی و سلام مادر دیده شد، در سال ۱۹۷۲ برای بازی در یکی از نقش های فیلم سینمایی پدر خوانده معرفی گردید، اما در نهایت هیچ نقشی به وی نرسید و بازی در فیلم دار و دسته ای که نمی توانست شلیک کند را آغاز کرد و در سال ۱۹۷۳ با بازی در فیلم «طبل را آهسته بزن» درخشید و آن در واقع اولین فیلم حرفه ای اش محسوب می شد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

بعد از این تجربه موفق توسط مارتین اسکورسیزی دعوت شد تا در فیلم سینمایی «خیابان های بی رحم» نقش یک جوان خوشگذران را بازی کند. وی در این فیلم نیز بازی درخشانی از خود نشان داد و همین تجربه موفق موجب شد تا همکاری دنیرو با اسکورسیزی ادامه دار شود.

سپس در سال ۲۰۱۲، بازی زیبای او در نقش پدر بردلی کوپر در فیلم سینمایی «دفترچه امید بخش» بعد از گذشت ۳۸ سال از دریافت جایزه اسکار برای فیلم پدر خوانده، حال برای دومین بار کاندید دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شود. دنیرو برای همین فیلم، جایزه فیلم هالیوود و جایزه انجمن منتقدان دیترویت را از آن خود کرد.

دنیرو را می توان یکی از توانمند ترین بازیگران تاریخ سینما دانست که تاکنون بازی در ژانر های بسیاری از جمله سینمای وحشت، کمدی، ژانر ورزشی … را تجربه کرده و در همه آنها درخشان ظاهر شده است. وی به همراه مارلون براندو به خاطر بازی درخشان خود در نقش دون ویتو کورلئونه جایزه اسکار را دریافت کردند.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

او در سال ۲۰۰۸ در برلین، جایزه دوربین طلایی تحت عنوان شاهکار جهانی را به خاطر یک عمر حضور جاودانش در عرصه سینما از دستان مارتین اسکوسیزی دریافت نمود.

دنیرو همچنین نامزدی دریافت چهار جایزه گلدن گلوب را برای بازی در فیلم های نیویورک، نیویورک، فرار نیمه شب، اینو ببین و ملاقات با والدین را در کارنامه بازیگری خود دارد. ضمن اینکه فیلم سینمایی «چوپان خوب» با کارگردانی وی اثر قابل توجهی می باشد.

در سال ۲۰۱۵، دنیرو به عنوان بزرگترین بازیگر همه دوران تاریخ سینما بر مبنای شمار نقش های کلیدی که از روی آثار بازیگری وی تهیه شده بود، انتخاب گردید، از جمله نقش های ماندگارش می توان به بازی در فیلم های پدر خوانده، راننده تاکسی، روزی روزگاری در آمریکا، مخمصه، گاو خشمگین، کازینو، مرد ایرلندی، شکارچی گوزن را نام برد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

در بیوگرافی رابرت دنیرو آمده است، در فهرستی که از ۲۰۰ فیلم مطرح تهیه شده بود، وی با دارا بودن هفت نقش ماندگار در رتبه اول قرار دارد و بعد از وی چارلی چاپلین، کلینت ایستوود و لئوناردو دی کاپریو هریک دارای پنج نقش ماندگار، سپس تام هنکس و مورگان فریمن با چهار نقش ماندگار در رده بعدی قرار دارند.

دنیرو بعد از آشنایی اش با مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا که هر سه آنها دارای اصالت ایتالیایی می باشند، تصمیم گرفتند تا موجی از فیلم های انتقادی از جو بی خیالی حاکم بر آمریکا و سیستم سرمایه داری این کشور ایجاد نمایند که کاپولا در راس این گروه قرار داشت، به دلیل هماهنگی بیشتر مارتین اسکورسیزی و دنیرو همکاری آنها ادامه پیدا کرد و منجر به تهیه فیلم های زیادی از جمله کارگردانی فیلم زیبای «یک داستان برانکسی» شد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

بازی در فیلم «خیابان های پایین این شهر» اولین همکاری مارتین اسکورسیزی در مقام کارگردان و رابرت دنیرو به عنوان بازیگر بود، این همکاری ادامه داشت، بازی در فیلم «گاو خشمگین» با نقش آفرینی دنیرو وی را موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر برای این فیلم نمود، فیلم های تنگه وحشت و راننده تاکسی جزو دیگر تجربه های مشترک و موفق این دو نفر می باشند که دنیرو در هر دو این فیلم ها کاندید دریافت جایزا اسکار شد، همچنین بازی در فیلم سینمایی شکارچی گوزن ساخته مایکل چیمینو نامزدی دریافت جایزه اسکار را برای این بازیگر توانا به ارمغان آورد.

زندگی شخصی وی

دنیرو در سال ۱۹۷۶ یعنی در سن ۳۳ سالگی با داین ابوت ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری به نام رافائل می باشد. درنا دنیرو نیز فرزند دیگر وی می باشد که در رابطه قبلی، سرپرستی آن را برعهده گرفته بود (جدایی وی با همسر قبلی اش در سال ۱۹۸۸ اتفاق افتاد).

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

در سال ۱۹۹۵، دو فرزند دوقلو دیگر آنها به نام های آرون کندریک و جولیان هنری دنیرو از طریق لقاح مصنوعی و توسط مادر جایگزین به نام توکی اسمیت به دنیا آمد.

رابرت سپس در سال ۱۹۹۷ باگریس هایتاور پیمان زناشویی بست و اولین فرزند آنها به نام الویت یک سال بعد از ازدواج آنها به دنیا آمد و دومین فرزند این دو زوج نیز در سال ۲۰۱۱ از طریق رحم اجاره ای متولد شد. این ازدواج نیز سرانجامی نداشت و در نهایت در سال ۲۰۱۸ به جدایی منجر شد.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

رابرت دنیرو از ۶ فرزند خود دارای ۴ نوه می باشد که یکی از نوه هایش از دخترش درنا و ۳ نوه دیگر فرزندان پسرش رافائل می باشند.

الیویت پسر دنیرو به بیماری اوتیسم مبتلا بود، بنابراین رابرت دنیرو در سال ۲۰۱۶ بعد از اعلام این خبر علاقه خود را نسبت به شناخت بیشتر این بیماری و درمان آن نشان داد. همچنین در سال ۲۰۰۳ خبری منتشر گردید مبنی بر اینکه وی به سرطان پروستات مبتلا شده است، او در مرکز سرطان مموریال اسلون کترینگ مورد عمل جراحی قرار گرفت.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

اکنون بعد از آشنایی با بیوگرافی رابرت دنیرو دعوت می نماییم تا از مجموعه تصاویر گردآوری شده وی برای این مطلب دیدن نمایید.

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسعکس جدید رابرت دنیرو

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس عکس رابرت دنیرو بازیگر مطرح و مشهور آمریکایی

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسزندگینامه رابرت دنیرو به همراه تصویر

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسعکس جذاب رابرت دنیرو

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسعکس رابرت دنیرو و همسرش

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکستصویر رابرت دنیرو در یک مراسم سینمایی

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسعکس خانوادگی رابرت دنیرو

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکسعکس و بیوگرافی رابرت دنیرو

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکستصویری از نقش آفرینی دنیرو در یک فیلم

بیوگرافی رابرت دنیرو و رازهای آشکار و پنهان زندگی وی + عکس

رابرت دنیرو بازیگر موفق و مطرح آمریکایی تاکنون حضور در بیشتر از نود فیلم را در کل دوران بازیگریش تجربه کرده است. دنیرو را می توان بدون اغراق از جمله بزرگترین و استثنایی ترین بازیگران تاریخ سینما دانست، ضمن اینکه در سال ۲۰۱۵ وی به عنوان بزرگترین بازیگر تاریخ سینما به لحاظ تعداد نقش های مطرح و کلیدی انتخاب و معرفی گردید. در صورت تمایل برای مشاهده جدیدترین تصاویر و اخبار پیرامون بازیگران مشهور ایرانی و خارجی می توانید به بخش عکس بازیگران مراجعه کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس