ابراهیم معمارزاده درگذشت


تهران (پانا) - ابراهیم معمارزاده ـ مجسمه‌ساز و نقاش باسابقه قدیمی و نام‌آشنای کشورمان ـ ساعاتی پیش به علت کهولت سن در سن 87 سالگی درگذشت.

ابراهیم معمارزاده درگذشت

تهران (پانا) - ابراهیم معمارزاده ـ مجسمه‌ساز و نقاش باسابقه قدیمی و نام‌آشنای کشورمان ـ ساعاتی پیش به علت کهولت سن در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

عباس مجیدی، رئیس انجمن مجسمه‌سازان در گفت‌وگویی با ایسنا خبر درگذشت معمارزاده را تایید کرد و گفت که علت فوت این هنرمند کهولت سن بوده است.

او همچنین اظهار کرد که احتمالا مراسم تشییع پیکر ابراهیم معمارزاده روز دوشنبه ـ چهارم آذر ماه ـ از مقابل خانه هنرمندان انجام شود.

ابراهیم معمارزاده طهرانی، نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت کشورمان متولد سال ۱۳۱۱ بود.

معمارزاده، دانش‌آموخته رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا و مجسمه‌سازی از دانشگاه بروکسل بلژیک بود. او مدرک درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده بود و در دانشکده‌های هنری کشور از جمله الزهرا سابقه تدریس داشت. مرحوم معمارزاده طهرانی در دوران حیات خود تعدادی نمایشگاه در ایران و اروپا برگزار کرده بود.

آخرین نمایشگاه او اردیبهشت ماه امسال در گالری میرمیران خانه هنرمندان در قالب برنامه روشنای بزرگان برگزار شد و از آنجا که اغلب آثار این هنرمند به فروش رفته است، در این نمایشگاه تنها شش اسب بزرگ و سه مجسمه فیگوراتیو از آثار دانشجویی او به همراه پنج نقاشی به نمایش گذاشته شد.

ابراهیم معمارزاده درگذشتابراهیم معمارزاده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید